Útmutatónk megtekinthető videó formájában is, lentebb pedig a részletes leírást találja:
A sikerhez célokat kell felállítani, a célok pedig lehetőleg legyenek mérhetőek – a vállalkozói élet nagy igazsága ez, és egy honlap – amely szintén egy cég sikerkovácsa lehet – esetében is igaz. Egy weboldal teljesítményét fontos mérni, és lehet is, méghozzá megannyi módon, elég csak a Google Analytics vagy hasonló szolgáltatások bőséges, akár ingyen is elérhető eszköztárára gondolni.
A Semrush szakmai blogja össze is gyűjtötte, hogy milyen mérőszámokra érdemes figyelni az analitikában, innen szemezgetünk. Cikksorozatunkat az első rész után folytatjuk.
Visszafordulási arány
A visszafordulási arány egyrészt jelzi azon munkamenetek számát, amelyek nem tartottak 10 másodpercig, nem vezettek konverzióhoz és két oldalmegtekintésnél kevesebbet értek el.
Másrészt természetesen egy arányt is jelez százalékos mutatóval, amely a következőképp alakul: 100 visszafordulással végződő látogatást elosztanak a weboldalt tátogatók munkameneteinek teljes számával. A szakemberek szerint az a jó, ha ez az arány 40 százalék alatt van.
Látogatói viselkedés folyamata
Ez az adat egy diagramként jelenik meg, amely jelzi, hogy a látogatók hogyan navigálnak a webhely oldalai között. Ezzel azonosítják a cégek, hogy a honlapjukról honnan hova kattintanak leginkább, és azonosítják azokat az oldalakat is, amelyek lezárják ezt a folyamatot.
Fontos adat tehát ahhoz, hogy a célok mellett a célközönség viselkedésére is optimalizálják a weboldalt, így elérve minél több tovább kattintást és konverziót.
Konverziós arány
Ez a mérőszám jelzi, hogy a látogatók hány százaléka hajtott végre előre meghatározott konverziós műveletet (pl.: rendelés, árajánlat kérése, feliratkozás hírlevélre, letöltés, stb.).
Ezt a konverziós műveletet a honlap legfontosabb célja(i) alapján érdemes kijelölni, például olyat, amelynek elérését fizetett hirdetéssel is támogatjuk.
Az arányt általában így számolják ki: a konverziós műveletet végrehajtó látogatók számát elosztják az egyéni látogatók teljes számával, majd megszorozzák százzal.
Konverziónkénti költség
Ez az érték mutatja, hogy a cégnek átlagosan mennyibe került meggyőzni egy felhasználót a konverziós művelet végrehajtásáról. Ehhez el kell osztani a konverziós kampány teljes költségét a konverziós műveletet végrehajtó látogatók számával.
Leadből vásárlóvá válás aránya
A “lead” kifejezés az online marketingben azt a személyt jelzi, aki még nem vásárolt a cégtől vagy nem vált ügyféllé, de valamilyen érdeklődést már mutatott korábban (pl.: feliratkozott a hírlevélre, letöltött egy e-könyvet, kért árajánlatot, stb.).
Ez az arány tehát azt jelzi, hogy az érdeklődőkből milyen arányban lesz vásárló vagy ügyfél, aki bevételt generál. Az arányt úgy számolják ki, hogy a leadek számát elosztják a bevételt generáló látogatók számával.
Kulcsszavak rangsorolása
Amikor valaki internetes keresést végez olyan kifejezések használatával, amelyek relevánsak a vállalkozás számára, akkor a vállalkozás honlapjának URL-címe megjelenik a keresőmotor eredményoldalain. Ha egy adott kulcsszóra negyedik találatként jelenik meg a weboldal, akkor az adott honlap esetében a kulcsszó rangsorolási értéke négy.
A cél természetesen az, hogy minél több releváns kulcsszónál minél kisebb legyen ez az érték, vagyis minél előkelőbb helyen jelenjen meg a Google-kereső és egyéb keresők találati listáján. Ahhoz, hogy ez megtörténjen, keresőoptimalizálásra (SEO) van szükség, ehhez a témához sok hasznos cikket kínálunk a Rackhost Tudásbázisban, ide kattintva minden bevált tipp megtalálható.
A folytatáshoz olvassa el cikksorozatunk következő részét!