« Vissza

A legfontosabb mérőszámok, amelyekre egy honlap analitikájában figyelni kell – 2. rész

Online marketingWeboldalkészítés

A sikerhez célokat kell felállítani, a célok pedig lehetőleg legyenek mérhetőek – a vállalkozói élet nagy igazsága ez, és egy honlap – amely szintén egy cég sikerkovácsa lehet – esetében is igaz. Egy weboldal teljesítményét fontos mérni, és lehet is, méghozzá megannyi módon, elég csak a Google Analytics vagy hasonló szolgáltatások bőséges, akár ingyen is elérhető eszköztárára gondolni.

A Semrush szakmai blogja össze is gyűjtötte, hogy milyen mérőszámokra érdemes figyelni az analitikában, innen szemezgetünk. Cikksorozatunkat az első rész után folytatjuk.

 

Visszafordulási arány

 

A visszafordulási arány egyrészt jelzi azon munkamenetek számát, amelyek nem tartottak 10 másodpercig, nem vezettek konverzióhoz és két oldalmegtekintésnél kevesebbet értek el.

Másrészt természetesen egy arányt is jelez százalékos mutatóval, amely a következőképp alakul: 100 visszafordulással végződő látogatást elosztanak a weboldalt tátogatók munkameneteinek teljes számával. A szakemberek szerint az a jó, ha ez az arány 40 százalék alatt van.

 

Látogatói viselkedés folyamata

 

Ez az adat egy diagramként jelenik meg, amely jelzi, hogy a látogatók hogyan navigálnak a webhely oldalai között. Ezzel azonosítják a cégek, hogy a honlapjukról honnan hova kattintanak leginkább, és azonosítják azokat az oldalakat is, amelyek lezárják ezt a folyamatot.

Fontos adat tehát ahhoz, hogy a célok mellett a célközönség viselkedésére is optimalizálják a weboldalt, így elérve minél több tovább kattintást és konverziót.

 

Konverziós arány

 

Ez a mérőszám jelzi, hogy a látogatók hány százaléka hajtott végre előre meghatározott konverziós műveletet (pl.: rendelés, árajánlat kérése, feliratkozás hírlevélre, letöltés, stb.).

Ezt a konverziós műveletet a honlap legfontosabb célja(i) alapján érdemes kijelölni, például olyat, amelynek elérését fizetett hirdetéssel is támogatjuk.

Az arányt általában így számolják ki: a konverziós műveletet végrehajtó látogatók számát elosztják az egyéni látogatók teljes számával, majd megszorozzák százzal.

 

Konverziónkénti költség

 

Ez az érték mutatja, hogy a cégnek átlagosan mennyibe került meggyőzni egy felhasználót a konverziós művelet végrehajtásáról. Ehhez el kell osztani a konverziós kampány teljes költségét a konverziós műveletet végrehajtó látogatók számával.

 

Leadből vásárlóvá válás aránya

 

A “lead” kifejezés az online marketingben azt a személyt jelzi, aki még nem vásárolt a cégtől vagy nem vált ügyféllé, de valamilyen érdeklődést már mutatott korábban (pl.: feliratkozott a hírlevélre, letöltött egy e-könyvet, kért árajánlatot, stb.).

Ez az arány tehát azt jelzi, hogy az érdeklődőkből milyen arányban lesz vásárló vagy ügyfél, aki bevételt generál. Az arányt úgy számolják ki, hogy a leadek számát elosztják a bevételt generáló látogatók számával.

 

Kulcsszavak rangsorolása

 

Amikor valaki internetes keresést végez olyan kifejezések használatával, amelyek relevánsak a vállalkozás számára, akkor a vállalkozás honlapjának URL-címe megjelenik a keresőmotor eredményoldalain. Ha egy adott kulcsszóra negyedik találatként jelenik meg a weboldal, akkor az adott honlap esetében a kulcsszó rangsorolási értéke négy.

A cél természetesen az, hogy minél több releváns kulcsszónál minél kisebb legyen ez az érték, vagyis minél előkelőbb helyen jelenjen meg a Google-kereső és egyéb keresők találati listáján. Ahhoz, hogy ez megtörténjen, keresőoptimalizálásra (SEO) van szükség, ehhez a témához sok hasznos cikket kínálunk a Rackhost Tudásbázisban, ide kattintva minden bevált tipp megtalálható.

A folytatáshoz olvassa el cikksorozatunk következő részét!

Kapcsolódó cikkek