« Vissza

Apró, de fontos SEO-recept: mi a belső linkelés, és hogyan érdemes hozzáállni?

SEO

A linkelés az internet alfája és omegája, hiszen így kapcsolódnak egymáshoz az online tartalmak, így alkotnak világhálót. Sokan hajlamosak letudni azzal a linképítést, hogy külső linkeket helyeznek el mindenfelé a honlapon, pedig a belső linkelés is ugyanilyen fontos – a weboldal látogatói és a Google-kereső algoritmusa számára is. Ezzel kapcsolatban feltesszük és megválaszoljuk a legfontosabb kérdéseket – az Ahrefs segítségével.

 

Mi az a belső linkelés?

 

A belső link ugyanazon a honlapon vezet egyik oldalról a másik oldalra.

 

Miért fontos a belső linkelés?

 

  • Megkönnyíti a látogató dolgát a weboldal tartalmának teljes felfedezésében, hiszen ugyanabban a témában ajánlj több terméket, szolgáltatást, információt, blogbejegyzést, stb.;

 

  • a SEO-ban is kulcsszerepet játszik, hiszen a Google is így tud még több relevánst tartalmat ajánlani a honlapunkról.

 

Hogyan néz ki HTML-ben egy belső link?

 

Valahogy így:

 

<a href=”https://belsolink.hu/”>Internal Linking</a>

 

Biztosan figyeli a Google a belső linkeket?

 

Igen.

 

John Mueller, a Google vezető keresési elemzője is ezt nyilatkozta:

 

“A belső linkelés kritikus jelentőséggel bír a keresőoptimalizálásban. Ez az egyik legfontosabb dolog, amit annak érdekében tehetünk, hogy megmutassuk az algoritmusnak és a látogatóknak, mi igazán fontos a honlapunkon.”

 

A belső linkek mennyisége vagy minősége számít?

 

Mindkettő.

 

Minél több belső linkkel rendelkezünk, annál jobb, de csak akkor, ha ezek minőségi linkek. Ebben a témában érdemes elolvasni a Rackhost Tudásbázis korábbi cikkét, ahol megkülönböztettük egymástól a hasznos és káros linkeket.

 

Mit linkeljünk a belső linkekkel?

 

Rajtunk áll, de leginkább azt érdemes linkelni, ami a legfontosabb céljainkat szolgálja, tehát stratégia szerint éljünk a belső linkelés lehetőségével.

 

Egy webshop például nyilván több termékoldalon linkelni fogja a slágertermékét, ha a két termék kapcsolódik egymáshoz, de a slágerterméket a főoldalon is érdemes lehet linkelni.

 

A blogbejegyzésekben például rendszeresen linkelnek az örökzöld tartalmakra, de belső linkeléssel megoldható az is, hogy összefoglaljunk egy fontos cikksorozatot minden fontos információval és linkkel, mint például ebben a cikkben a WordPress Tárhely Gyorstalpaló kapcsán.

 

Sokszor egy-egy kulcsfontosságú szó kapcsán linkelnek egy-egy saját cikket vagy cikkgyűjteményt (címke szerint), mint például itt:

 

 

A menürendszer is egy belső linkelés, ahogy a honlapok alján látható honlaptérkép is közérdekű adatok – mint például az adatvédelmi nyilatkozat vagy a kapcsolat felvételéhez szükséges e-mail form – linkjeivel, vagy a híroldalaknál az impresszum linkelésével.

 

Mi a belső linkelés alapszabálya?

 

Minden belső link legyen releváns! Valóban kapcsolódjon a linkelt oldal ahhoz az oldalhoz, ahol linkeljük. Ez a legfontosabb lépés a hasznos linkelés felé.

Kapcsolódó cikkek