A sikerhez célokat kell felállítani, a célok pedig lehetőleg legyenek mérhetőek – a vállalkozói élet nagy igazsága ez, és egy honlap – amely egy cég sikerkovácsa is lehet – esetében is igaz. Egy weboldal teljesítményét fontos mérni, és lehet is, méghozzá megannyi módon, elég csak a Google Analytics vagy hasonló szolgáltatások bőséges, akár ingyen is elérhető eszköztárára gondolni.
Útmutatónk megtekinthető videó formájában is, lentebb pedig a részletes leírást találja:
A Semrush szakmai blogja össze is gyűjtötte, hogy milyen mérőszámokra érdemes figyelni az analitikában, innen szemezgetünk.
Látogatások száma
Ez a mérőszám jelzi, hogy egy adott időszakban (naponta, havonta, évente, stb.) hányszor látogatták meg a honlapot. Az ideális látogatottsági szám a honlap kínálatától, illetve a cég iparágától és célközönségétől is függhet, így komoly különbségek lehetnek a honlapok céljai között.
Egyedi látogatók száma
Tegyük fel, hogy van két látogatónk, Kristóf és Anna. Ha Kristóf egyszer, Anna viszont kétszer látogatta meg a honlapunkat, akkor ők ketten összesen három látogatottságot hoztak, viszont két egyedi látogatónak számítanak. Az egyedi látogatók száma tehát jelzi, hogy hány embert értünk el a weboldallal.
Épp ezért szoktak a cégek átlagos látogatottsági mutatót mérni, amelyhez a látogatottságok számát elosztják az egyedi látogatók számával.
Forgalmi források
Ez a statisztika jelzi, honnan jutottak a látogatók a honlapunkra (pl.: Google-kereső, közösségi média, e-mailben kapott link, fizetett hirdetés, stb.).
Ezek az adatok kulcsfontosságú jelzések a cégek számára, hiszen elemzésükkel könnyebb eldönteni, hogy milyen marketing eszközökre érdemes építeni, hol és hogyan lehet a célközönség legtöbb tagját elérni.
Oldalmegtekintések
Ez a mutató jelzi, hogy hányszor töltötték be a weboldalt a böngészőben, tehát ugyanazon felhasználó ismételt betöltései is számítanak.
A profi analitikai eszközök arra is képesek, hogy egyedi felhasználókra bontsák az oldalletöltések számát, illetve azt is jelezni tudják, hogy látogatásonként hány oldalmegtekintést regisztráltak.
Munkamenet átlagos időtartama
Ez a statisztika jelzi, hogy a látogatók átlagosan mennyi időt töltenek a honlapon a munkamenetek befejezése előtt (tehát amíg el nem kattintanak vagy be nem zárják a lapot/ablakot).
Minél hosszabb ez az időtartam, annál jobb, hiszen annál nagyobb eséllyel lesz a látogatókból olvasó, előfizető, megrendelő, ügyfél. A B2C vállalkozások honlapjai esetén a nemzetközi átlag 92 másodperc, a B2B szektorban pedig 77 másodperc.
Oldalmegtekintések munkamenetenként
Ez a mérőszám jelzi, hogy a látogatóink egy munkamenet során hányszor töltik be a weboldalt. Ez az adat – a kontextus érdekében – általában a munkamenetek átlagos időtartama mellett jelenik meg.
A cél általában az, hogy 2 körül legyen ez a szám, hiszen ez azt jelenti, hogy valamilyen belső linkre (termék, blogbejegyzés, szolgáltatás leírása, stb.) tovább kattintanak az emberek. Ha bőven 2 alatt van ez a szám, akkor érdemes átgondolni a honlap tartalmát és struktúráját.
A folytatáshoz olvassa el cikksorozatunk következő részét!