Egy profi módon szerkesztett, rendszeres hírlevél többet ér, mint lájkmágnes bejegyzések sorozata a közösségi médiában – ha valaki elmerül az online marketing világában, könnyedén juthat erre a következtetésre.
Az e-mail ugyanis sokkal személyesebb és nagyobb bevételt generáló eszköz, mint a Facebook-, Instagram- és TikTok-oldalak. Ez nem jelenti azt, hogy hanyagolni kell a közösségi oldalakat, de érdemes kiegészíteni a tartalommarketinget. Az igényes céges hírlevél márkahű ügyfeleket és vásárlókat szerez, majd tart meg.
Ehhez nyújtunk segítséget egy bevált tippekkel teli cikksorozatban. Az első, második, harmadik, negyedik, ötödik, hatodik, hetedik, nyolcadik, kilencedik és tizedik rész után folytatjuk.
55, Dizájn
A sikeres hírlevél ügyel a teljes megjelenésére, kisebb-nagyobb grafikai elemeket használ, a dizájnja egységes és állandó (vagy legalábbis nagyon ritkán változik).
Ha a fenti tényeket elfogadjuk és hasznosítjuk, akkor sokkal inkább felismerhető lesz a hírlevelünk, vezetjük az olvasó szemét, könnyebb lesz az információk befogadása.
Mindez apróságnak tűnhet, de komoly szerepe van abban is, hogy a hírlevél egyre magasabb kattintási arányokat érjen el.
56, Elrendezés
A dizájn fontos része az is, hogy mennyire sűrűn és mekkora üres helyeket hagyunk a szövegrészek és grafikai elemek között. A rövid bekezdések, az alcímek, a bullet pointos felsorolások egyaránt segítik a szöveg minél gyorsabb és könnyebb áttekintését és megértését, amiért a feliratkozók mindig hálásak.
A jól megtervezett elrendezésben segítenek a hírlevél szolgáltatások sablonjai is, így kevesebbet kell törni a fejünket a hatásos megjelenésen, már bizonyított elrendezésekkel dolgozhatunk.
57, Betűtípus
Szintén a dizájn része a betűtípus választása – ebben is segítenek a sablonok, hiszen a megjelenéshez illő betűtípust állítanak be.
Természetesen lehet több betűtípust használni – sőt, érdemes is, hiszen például egy CTA-gomb még feltűnőbb, ha eltérő betűtípust használ –, de ügyeljünk rá, hogy ne használjunk túl sok betűtípust.
Az esetek többségében kettő betűtípus elég: az egyiket alap beállításként, a másikat ritkán, figyelemfelkeltésre használjuk (például a CTA-gomboknál)..
A legnépszerűbb betűtípusok a hírleveleknél:
- Arial
- Verdana
- Tahoma
- Trebuchet MS
- Georgia
Az imént felsorolt betűtípusok segítik leginkább a hírlevél olvasóját, hogy könnyen áttekintse a szöveget.
Rövid szöveg a tárgy mezőben
Milyen hosszú legyen a tárgy mező? Ez a kérdés rendszeresen felmerül és megannyi válasz létezik rá, de ha összesítjük a különböző felmérések eredményeit, akkor az alábbi megállapításokra jutunk:
- lehetőleg 4 és 7 között legyen a szavak száma;
- lehetőleg 50 alatt legyen a karakterek száma (figyelembe kell venni, hogy a mobil alkalmazások előnézetében messze nem jelenik meg ennyi szöveg, egyes helyeken csak 30 karakter a megjelenési limit).
Hogyan lehet ez a rövid szöveg hatásos? Ehhez hasznos tippek adtunk a Rackhost Tudásbázis korábbi cikkében.
A téma folytatását cikksorozatunk következő részében találja.