« Vissza

Tippek a hírlevél címadásához: ilyen tárgy mezővel meg is nyitják az e-mailt

E-mailOnline marketing

Üzleti email csomagjaink

Bármilyen ütős ajánlattal és szöveggel is küldünk ki egy hírlevelet, ha a címadásra nem fordítunk kellő figyelmet, semmit sem ér. Figyelemfelkeltő tárgy mező nélkül a címzettek kis része nyitja meg az e-mailt, még akkor is, ha számukra hasznos és fontos információval szolgálunk. Több a hírlevél, mint csillag az égen, így tapasztalat bőven akad a fontos kérdés megválaszolására: milyen címre kattintanak a feliratkozók?

 

1, Személyes megszólítás

Új ügyfelek esetén különösen hatásos lehet, ha már a tárgy mezőben személyessé tesszük a megszólítást – amennyiben tudjuk az illető nevét és a GDPR-szabályoknak is megfelelünk.

 

2, Lényegre törő cím

Szinte bármilyen hosszú cím adható egy hírlevélnek, de csak a tömör és lényegre törő szöveg hoz eredményt. 40-45 karakternél hosszabb címet nem érdemes adni, hiszen sokan csak ennyit látnak, ha mobilon nézik az e-maileket. A Marketo elemzése szerint kattintási arányban a 7 szót tartalmazó tárgy mezők teljesítenek legjobban.

 

3, Még rövidebb cím

Furcsán hangzik, de számítógépen ennél is jóval rövidebb címek lehetnek hatásosak, hiszen egy laptopon nézve már a hírlevél szövegének első sorát is lehet látni. Így lényegében a cím és a mellette/alatta halványabban megjelenő, de így is jól olvasható első sor együtt képezik a tárgy mezőt. Ha tehát a felirakozóink közül jellemzően sokan nyitják meg a hírleveleket számítógépen, érdemes rendkívül rövid (max 20-25 karakteres) címet adni, majd más szavakkal, valamelyest hosszabban (50-60 karakterben) részletezni az ajánlatot. Csak egyre figyeljünk: a két szöveg ne a másik látványos ismétlése legyen, inkább egymás hatásos kiegészítője!

 

4, Szám is legyen benne

A Yesware 115 millió hírlevél megnyitási arányát vizsgálta, és úgy látta: legalább 2 százalékkal lehet növelni a kattintásokat, ha számot is tartalmaz a tárgy mező.

 

5, Emoji használata

Az elmúlt években ellentmondásos kutatási eredmények jelentek meg arról, hogy mennyire hatásosak – vagy mennyire nem – az emojik a hírlevél tárgy mezőjében. Az online marketing szakemberek épp azért azt tanácsolják: eredményes lehet az emoji bevetése, de lehetőleg csak egy legyen a címben, és folyamatosan kövessük a hatását a megnyitási statisztikákban.

 

6, NE KIÁLTSUNK!

Sokan hajlamosak azt a hibát elkövetni, hogy minél erősebb “hangon”, például csupa nagybetűvel adnak címet. Ezt a módszert messziről kerüljük, és egyébként is érdemes hanyagolni a felkiáltó mondatokat.

 

7, Teszteljünk

Minden célközönségnél más stílus válik be, így érdemes tesztelni a tárgy mezőket. Ezt persze élesben is meg lehet tenni, de pár régi ügyfél esetén véleményt is ki lehet kérni, hogy több lehetőség közül melyikre kattintanának leginkább.

 

8, Bejelentés

Sok olyan hírlevelet láttunk már, amelynek egy újdonság adta az apropóját, mégsem nevezték meg konkrétan a tárgy mezőben. Ha van egy új termékünk vagy szolgáltatásunk – esetleg fontos szolgálati közleményünk –, akkor azt egyértelműen nevezzük meg a címben!

Üzleti emailt szeretne?

A Rackhost kínálatában biztosan megtalálja az Önnek megfelelő csomagot.

Megnézem

Kapcsolódó cikkek