Üzleti email csomagjaink
Sok közösségi oldalon lehet végtelen számú lájkolónk és követőnk, mindez akkor sem ér annyit az online népszerűsítés terén, mint ügyfeleink elérhetőségének listája, és a segítségével küldött hírlevelek.
“Miért is értékesebb a hírlevél, mint a Facebook vagy az Instagram? Nagyon sok embert elérek!” – gondolhatják cégvezetők a felvetés kapcsán. Ha így vélik, valószínűleg vagy nem próbálták ki a hírlevelezést, vagy nem aknázták ki a benne rejlő lehetőségeket.
Ne bízzuk az algoritmusra!
A közösségi média legfőbb gondja, hogy nem mi diktáljuk a játékszabályokat. Jöhetnek olyan változtatások az oldalon, amelyek nem kedveznek a gondosan megtervezett stratégiánknak, és persze törölhetnek olyan funkciókat, amelyek hasznot hoztak. És akkor nem is beszéltünk arról, hogy például a Facebookon hirdetés nélkül nem tudunk minden lájkolót elérni, olykor örülhetünk, ha a 10-20 százalékuk látja a bejegyzéseket.
A Facebook ráadásul belengette: ha az adatvédelmi hatóságok továbbra is tiltják az európai adatok Egyesült Államokba továbbítását, akkor kivonulhatnak a kontinensről, minden szolgáltatásukkal és alkalmazásukkal együtt. Ennek persze kevés az esélye, de az ördög nem alszik, és a hír remekül jelzi: jobb, ha a mi kezünkben van az irányítás!
A hírlevél pont ezt az irányítást biztosítja. Ehhez csak a GDPR-szabályoknak megfelelően kell kezelnünk az ügyfelek és érdeklődők adatait, illetve létre kell hoznunk egy feliratkozási lehetőséget – erre egy landing oldal a legjobb megoldás. Az így kialakított vevőlista csak a miénk, nem veheti el se Mark Zuckerberg, se más.
Na lájkot, figyelmet szerezzünk!
Ezután közvetlenül tudjuk megszólítani korábbi és potenciális vásárlóinkat, méghozzá az összeset, ahelyett, hogy feleslegesen reménykednénk a közösségi oldalak algoritmusainak hatékonyságában.
Jobban is fognak ránk figyelni! Egy átlagos posztot olykor egy-két másodperc erejéig látunk, és közben görgetünk tovább. Míg egy e-mailre már akkor is több figyelem jut, ha ránézünk az értesítésre és elolvassuk a tárgymezőt, és végképp, ha rá is kattintunk. Percekre miénk lehet a címzett teljes figyelme.
Akár ingyen!
A legnépszerűbb hírlevélkészítő, a Mailchimp kétezer címzettig ingyen ad remek eszközt a kezünkbe, így már csak a figyelemfelkeltő tárgymezőn és a frappánsan megfogalmazott ajánlaton múlik minden. Ehhez szükség lehet egy jó szövegíróra, de így is legfeljebb őt kell megfizetnünk, illetve a marketing költséget, ha hirdetni akarjuk a feliratkozásra szánt landing oldalt, ami egyébként abszolút célszerű. Még így is olcsóbb és hatékonyabb a hírlevelezés, mint bármilyen reklámkampány.
Na de mit is küldjünk ki? Először is semmi olyat, ami után a spam mappában vagy a kukában landol a levelünk. A legnépszerűbb termékekről, a cég eseményeiről, az új szolgáltatásokról és blogbejegyzésekről, a szolgálati közleményekről, az ajándékokról és nyereményjátékokról, illetve az akciókról mindenképp érdemes hírlevélben tájékoztatni mindenkit. Fontos szabály: hírlevél úgy nem mehet ki, hogy semmilyen ajánlat nincs benne, hiszen konverziót akarunk belőle, nem pedig csak érdekes olvasmánnyal szolgálni.
A legfontosabb online marketing-feladat tehát: minden érdeklődőtől kérjünk feliratkozást a hírlevelünkre, majd rendszeresen küldjünk nekik ajánlatot!