« Vissza

Miért fontos még mindig az e-mail marketing?

email

A Statista elemzése szerint 2022-ben akár több mint 330 milliárd e-mailt is küldhetnek az emberek naponta. Döbbenetes szám, a többséget talán már ez is meggyőz arról, hogy az e-mail marketing még abban az évben is meghatározó stratégia, amikorra a sok közösségi platform mellett már a TikTok is kihagyhatatlan lett. De akik ódzkodnak a hírlevél indításától és a saját címlista építésétől, azoknak bővebben kifejtjük, hogy miért lehet továbbra is – sőt, egyre inkább – fontos az e-mail.

 

Miért a hírlevél a legfontosabb online marketing-feladat? – ezt az alapvető kérdést már tisztáztuk a Rackhost Tudásbázison, most viszont úgy érezzük: a közösségi média uralma továbbra is dinamikusan nő, így nem árt egy kis emlékeztető, friss információkkal.

 

A bevezetőben említett számokat még tudjuk fokozni: becslések szerint 2025-ben már több mint 375 milliárd e-mailt küldhetnek naponta az emberek, egész pontosan 4,6 milliárd internetező. Őket lehet elérni egyetlen listával és az e-mail elkészülte után egy kattintással – persze egyetlen címtár sem lesz milliárdos nagyságú, de a potenciál megvan. Csak összehasonlításként: a Facebook napi aktív felhasználóinak száma nem éri el a 2 milliárdot, ráadásul a közösségi oldal történetében először 2022 februárjában csökkenésről számoltak be.

 

A DMA elemzése szerint pedig megtérülő befektetés a hírlevélre építeni: az e-mail marketingben átlagosan 1 dollár befektetésre 42 dollár bevétel jut. Ezekkel a számokkal szerencsére a kisebbséget kell meggyőzni, hiszen a Content Marketing Institute kutatása szerint a cégek 87 százaléka él ezzel a lehetőséggel.

 

Az Emarsys kutatása szerint a kis- és középvállalkozásoknak különösen érdemes az e-mail marketingre építeni: a KKV-szektorban a cégek 81 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a hírlevél hozza a legtöbb vásárlást, tehát minden más eszköznél – így a közösség médiánál is – jobb az e-mail konverziója.

 

A Forbes elemzése kiemelte: nem mindig lehet egy nagyobb befektetéssel kampányt indítani a közösségi médiában, de egy SEO-kampány vagy offline (tv, rádió, óriásplakát, stb.) reklámkampány költsége is túl nagy lehet. Mindeközben az e-mail mindig kéznél van bárki számára megfizethető, egyszerű és hatékony eszközként.

 

Ha pedig már bizalmat szavazunk az e-mail marketingnek, akkor kihagyhatatlan a személyre szabott tárgymező. A névre szóló megszólítás ugyanis 50 százalékkal növeli a megnyitási arányt, ami e trükk nélkül átlagosan 20 százalék szokott lenni. Persze nem csak a személyes üdvözlet számít: modern webshopok és/vagy e-mail szolgáltatások használatával még több faktor alapján lehet személyre szabni a hírlevélben küldött ajánlatokat.

 

A Digital Marketer összefoglalója kiemeli: a céghűség kialakítása, a célközönséggel ápolt kapcsolat szempontjából is messze az e-mail a legeredményesebb eszköz. Személyesen a címzett kapja, a mobilján – ha be van állítva – értesítést is kap róla, a hasznos blogposztok ajánlásával és a termékekhez kapcsolódó tippekkel pedig könnyedén közvetíthető cégünk üzenete és értékrendje is.

Kapcsolódó cikkek