« Vissza

Hogyan lesz több kattintás a honlapon? – ez a 10 módszer mindenkinél bevált – 1. rész

SEO

Annyi jól bevált és költséghatékony módszer van a honlapok promóciójára, hogy a legtöbb vállalkozásnak felesleges reklám- és marketingügynökséget megbíznia a feladattal. A weboldalak forgalmának növelését 10 olyan módszer is elősegítheti, amelyeket cégen belül is el lehet végezni. 

Többnyire ingyenes, vagy alacsony költséggel járó módszerekről van szó, amelyek azonnal gyakorlatba ültethetők. Ezeket szedte össze a Semrush szakmai blogja, cikksorozatunkban innen szemezgetünk, és persze saját tapasztalatainkat is beépítjük.

 

1, Technikai SEO

 

A keresőoptimalizálás (SEO) világa bonyolultnak is tűnhet, és bár valóban szerteágazó “tudomány”, azért vannak olyan alapjai, amelyek könnyedén megvalósíthatók és sokat lendítenek a honlap látogatottságán.

Ilyenek a technikai SEO beállítások, amelyek segítenek a keresőmotoroknak, hogy felfedezzék és indexeljék a weboldal tartalmait az organikus keresési találatokhoz – erről itt talál összefoglaló cikket.

Ezen felül a részfeladatokhoz is készültek praktikus útmutatások. Például az oldaltérképet sokan elhanyagolják, pedig a honlap láthatatlan lelke.

A belső linkelés is egy fontos apróság, hiszen rendkívüli ereje van. A technikai SEO-t érintve azt is meg kell említeni, hogy a hibás linkeket (pl.: rossz URL, törölt tartalom linkelése) el kell távolítani.

Minél gyorsabban betölt a honlap, annál jobb, ehhez a technikai SEO beállításhoz minden fontosabb tanácsot összegyűjtöttünk ebben a cikkben.

Végül érdemes a látogató szemével nézni a honlapot, hogy a lehető legegyszerűbb legyen kezelni az oldalt. Tehát legyen logikus az információk elrendezése, a menüpont is “essen kézre”, legyen könnyű a navigáció, és minél kevesebb lépésre legyen szükség a keresett információk megtalálásához.

Ezekhez a folyamatokhoz érdemes “tanácsot kérni” az ingyenesen használható Google Search Console oldalon, ahol gyorsan felmérhetjük a honlapunk állapotát.

 

2, Közösségi média

 

Elég tudatosan használjuk a közösségi médiát? – ezt a kérdést fel kell tennünk magunknak, még ha aktívan posztolunk is a Facebookon, Instagramon, LinkedInen és egyéb oldalakon.

Sok kérdés merül fel ugyanis a honlap tartalmainak megosztása kapcsán:

  • Időről időre megosztjuk-e az örökzöld tartalmakat
  • Használunk-e linkrövidítést? (Érdemes, és vannak nagyon jól bevált eszközök hozzá, illetve új trónkövetelők is.)
  • Figyelemfelhívó CTA-szöveget és megfelelő emojit is használunk a linkekhez? 
  • Látható helyen, a posztok legelején linkelünk, vagy csak a “Tovább” gombra kattintás után látszik?
  • Linkelünk a honlapra kommentekben? Használják ilyen célokra a tartalmakat az ügyfélszolgálati munkatársak?
  • Kikérjük-e a mesterséges intelligencia tanácsát a linkeléshez, amikor közösségi médiás szöveget iratunk vele?
  • A YouTube-videók leírásában is linkelünk a honlapunkra?

Rengeteg ilyen kérdést lehet még feltenni. Nem sorolnánk fel mindet, a lényeg csupán a szemlélet: minden posztnál linkeljünk, mindig alaposan gondoljuk át, hol és hogyan tesszük ezt. Na és persze a honlapunk minden tartalma kapcsán tegyük fel magunknak a legfontosabb kérdést: hogyan lehetne még posztolni és linkelni a közösségi médiában?

A folytatásért olvassa el cikksorozatunk követkető részét is!

Kapcsolódó cikkek