Annyi jól bevált és költséghatékony módszer van a honlapok promóciójára, hogy a legtöbb vállalkozásnak felesleges reklám- és marketingügynökséget megbíznia a feladattal. A weboldalak forgalmának növelését 10 olyan módszer is elősegítheti, amelyeket cégen belül is el lehet végezni.
Többnyire ingyenes, vagy alacsony költséggel járó módszerekről van szó, amelyek azonnal gyakorlatba ültethetők. Ezeket szedte össze a Semrush szakmai blogja, innen szemezgetünk, és persze saját tapasztalatainkat is beépítjük.
Cikksorozatunkat az első rész után folytatjuk.
3, Online közösségek
Témába vágó fórumokon és Facebook-csoportokban rendre előfordulhat olyan kérdés vagy beszélgetés, ahol releváns lehet a weboldalunk bizonyos tartalmának linkelése. Például egy tippekkel szolgáló blogbejegyzés segíthet is a kommentelőknek, és számunkra is forgalmat hoz – de csak akkor érdemes ezzel élni, ha valóban hasznos és oda illő a tartalom, különben kéretlen reklámként kezelik.
Ahhoz, hogy ne spamként tűnjünk fel az ilyen csoportokban, érdemes akkor is aktívnak lenni, amikor nem tudunk linkelni saját tartalmat, csupán a segítőkészségünk motivál, vagy mi magunk szeretnénk tanácsot kérni. Lájkokkal, megosztásokkal és támogató kommentekkel is érdemes aktivitást mutatni, hogy egy későbbi linkelésnél bizalommal kattintsanak a honlapunkra.
A lényeg tehát, hogy aktív és értékes tagjai legyünk a csoportnak, így jó eséllyel látogatják meg a weboldalunkat – akár linkelés nélkül, puszta kíváncsiságból is.
4, Külső link szerzése együttműködéssel
SEO-szempontból (is) rendkívül hasznosak a külső linkek, vagyis azok a linkelések, amelyek tőlünk független weboldalakról és közösségi oldalas profilokról hoznak forgalmat és említéseket.
Érdemes aktívan is tenni azért, hogy az alábbi módszerekkel jussunk el új közönségekhez:
- vendégszerzőként írhatunk a témánkban releváns cikkeket mások weboldalára;
- felajánlhatjuk szakértelmünket egy podcast számára, ahol akár vendégként hívhatnak meg minket, és az adások leírásaiban linkelnek a honlapunkra;
- felkereshetjük a sajtót, hogy érdekli-e őket egy adott tartalom, szolgáltatás vagy termék egy cikk témájaként.
További ötletekhez ajánljuk ezt a cikket, de általános tanácsként elmondhatjuk: folyamatosan érdemes azon gondolkodni, hogy milyen módon lehet elérni linkelést olyan helyeken, ahol a célközönségünk (egy része), vagy akár teljesen új közönség érhető el, és ehhez milyen együttműködést lehet felajánlani.
5, Online adatbázisok
Sokan bele sem gondolnak, hogy milyen könnyű forgalmat szerezni azzal, hogy néhány kulcsfontosságú adatbázisban elhelyezzük a honlap linkjét. Ez az adatbázis minden témában és szakmai területen más jellegű lehet, tanácsoljuk ezek felkutatását és kitöltését.
Egy hely viszont van, amely minden vállalkozás esetében eredményes online adatbázis: a Google Cégprofil. Megfelelő kitöltéséhez itt adunk tippeket, de általános tanácsként elmondhatjuk:
- minden fontos információt (pl.: nyitvatartási idő, cím) jelenítsünk meg rajta;
- folyamatosan frissítsük fotókkal;
- válaszoljunk a vásárlói értékelésekre.
Ha mindezt elvégezzük, akkor a linkelt weboldalra is többen látogatnak, köszönhetően az említett lépésekkel kialakított bizalomnak és a Google keresőmotornak.
A folytatásért olvassa el cikksorozatunk következő részét!