Aranyszabály, ha céges kommunikációról van szó: a közösségi oldalakon minden bejegyzésben legyen link! A honlapunkra kell terelni az érdeklődőket, de a potenciális ügyfelek és vásárlók egy hosszú, mindenféle karaktert tartalmazó linkre nem kattintanak, hiszen elég amatőr hatást kelt. Többek között ezért is hasznos linkrövidítőt használni, de vannak még további előnyei – soroljuk.
– A Linkedin (700), a Twitter (280) és az Instagram (2200) karakterlimiteket alkalmaz a bejegyzéseknél, így helyet spórolunk a szövegnek.
– Bármilyen közösségi oldalra posztolunk, nem látszik rögtön a teljes szöveg, csak a kezdés egy rövid része. A linkrövidítő lehetőséget ad arra, hogy például a Facebook-oldalunk követői a “Tovább” gombra kattintás nélkül is lássák a legfontosabb információkat és a részletekre vezető linket.
– Linkrövidítő esetén egy vagy több figyelemfelkeltő emojit is el tudunk helyezni a link körül.
– A bejegyzések sokkal szellősebbek és látványosabbak is lesznek, ha hosszú linkekkel nem tereljük el a figyelmet a fontos információkról.
– A legtöbb linkrövidítővel személyre is lehet szabni a linkeket, hogy akár fejből is be tudja gépelni az ember, így lényegében a linkre kattintásra sincs szükség a tartalom gyors megtalálásához. Hirdetések grafikáján vagy prezentációkban is nyugodtan megjeleníthetjük a linket, az érdeklődők könnyen megjegyzik. Sőt: szórólapokon, posztereken és névjegykártyákon is hasznos az elhelyezésük, a rövidített linkekkel tehát offline is lehet terjeszteni az online tartalmakat.
Itt van például a WordPress Tárhely gyorstalpaló cikksorozatunk befejező, 10. részének eredeti linkje:
Itt van rövidítve:
És itt van személyre szabva:
http://bit.ly/wordpress_gyorstalpalo_10
– Nem véletlen, hogy a fenti linket választottuk példának, ugyanis ebben a cikkben egy még profibb linkrövidítési lehetőségről írtunk: a WordPressen a Pretty Links bővítménnyel olyan rövidített linkeket készíthetünk, amelyben saját domain szerepel. Részletek a linken!
– Sokan félnek, hogy SEO-szempontból káros a linkrövidítők használata, de ez tévhit. A Google már bőven van olyan intelligens rendszer, hogy ismerje az eredeti linket is, és hozzákapcsolja a rövidített verzióhoz.
– Sok linkrövidítő szolgáltatás létezik, és a legnépszerűbbek statisztikákkal is szolgálnak, így könnyedén felmérhetjük, hogy a rövidebb linkekkel egy-egy közösségi oldalas megjelenés mennyi kattintást hozott a honlapra. Sőt, ha különböző változatokat készítünk minden bejegyzéshez, össze lehet hasonlítani a posztok eredményességét.
– A Rebrandly kutatása szerint 39 százalékkal több kattintást hoznak a rövidített linkek, mint a hosszú változatuk.