Ezt a cikket mindenkinek ajánljuk, aki legalább egy közösségi médiás profilt, oldalt kezel a cége, márkája, munkahelye nevében. A Buffer ugyanis egy hasznos blogbejegyzésben összeszedte, hogy napi, heti és havi szinten melyek a legfontosabb feladatok, innen szemezgetünk.
Napi feladat
- Értesítések: nem csak figyelni kell az értesítéseket, de reagálni is rájuk – ilyen szempontból a kommentekre történő válasz különösen nagy jelentőséggel bír.
- Említések: akár kommentben, akár egy bejegyzésben említenek meg minket, fontos 24 órán belül cselekedni, akár egy hozzászólással vagy egy megosztással.
- Üzenetek: ha egy érdeklődő, vásárló vagy ügyfél veszi a fáradtságot, hogy ír nekünk, lehetőleg még aznap válaszoljunk – ennek elmaradása ugyanolyan, mintha nem vennénk fel a céges telefont.
- Kulcsszavakra: a szakterületünk figyelemmel követése is napi szintű feladat, ehhez a kulcsszavakra történő keresés is hozzátartozik.
- Időzítések: minden nap ellenőrizzük a másnapra időzített posztokat, hogy valóban készen állnak a bejegyzések a megosztásra, kell-e valamit változtatni rajtuk – ehhez a művelethez azt sem árt tudni, hogy milyen sűrűn és milyen időpontokban érdemes posztolni a közösségi médiában, a linkekre kattintva részletes válaszokat adunk.
- Hírfolyam: ihletszerzés gyanánt és a szakterületünk, versenytársaink figyelemmel követése miatt fontos a hozzánk hasonló oldalakat és profilokat követni, és napi szinten csekkolni a bejegyzéseiket a hírfolyamon.
- Aktivitás: más oldalak és profilok releváns posztjainál akár hozzászólást is írhatunk, indokolt esetben lájkolhatunk, megoszthatunk.
- Ötletelés: minden nap hasznos néhány percet arra áldozni, hogy új ötleteken gondolkodjunk, legyen szó akár posztokról vagy komplett stratégiáról, kampányról.
Heti feladat
- Tartalomnaptár: minél többen dolgoznak egy cég, márka vagy személyes profil közösségi oldalas megjelenésén, annál fontosabbá válik a tartalomnaptár, de egyetlen ember munkáját is segítheti – ezt a naptárat heti szinten érdemes frissíteni, a hatékonysághoz pedig van néhány tippünk.
- Időzítések: az időzítéseket heti szinten is figyelni kell, heti szinten egyszer a jövő hétre időzített bejegyzésekre is érdemes ránézni.
- Meeting: heti egy meeting sokat segíthet a közösségi oldalas munkában, hiszen a kollégák vannak képben arról, hogy a szakterületük kapcsán mit érdemes kommunikálni.
- Kapcsolódás: közönség és közösség építése között óriási a különbség, utóbbi sokkal értékesebb, amellyel folyamatosan, legalább heti szinten kapcsolódni kell valamilyen formában, például egy aktívan kezelt Facebook-csoporttal.
- Hirdetések: ha vannak aktív hirdetéseink, heti szinten fontos csekkolni az analitikát, az eredmények alapján pedig akár alakítani a kiemelt posztokon, vagy leállítani a hirdetéseket és más bejegyzéseket kiemelni.
Havi feladat
- Összegzés: analitikai összegzés az előző hónap eredményeiről a döntéshozók dolgának megkönnyítéséhez.
- Stratégia: a közösségi média használata csak tudatosan alakított stratégiával lehet sikeres, ezt viszont havi szinten fontos felülvizsgálni és alakítani az eredmények fényében.
- Célok, tervek: a stratégia alapját rövid- és hosszútávú célok és tervek megfogalmazásával lehet kialakítani, így a célokat, terveket is érdemes havonta felülvizsgálni.
- Kísérletezés: ügyes stratégia lehet, ha minden hónapban kísérletezünk valami új dologgal (pl.: új típusú videók, új dizájn a posztoknál, új hashtag stratégia, eddig nem használt emojik bevetése a leírásokban, stb.).