A közösségi média felületekre elkészített posztok soha sem szabnak határt a kreativitásunknak, azonban azt elsőre elég nehéz felmérni, hogy milyen típusú tartalmak tetszenek valójában a követőknek. Ebben a cikkünkben azt mutatjuk be, hogy milyen típusú posztok tehetik vállalkozásunk Facebook oldalát izgalmasabbá, amikkel egyből elnyerhetjük kedvelőink tetszését like-ok, kommentek vagy a megosztások formájában.
Azt fontos kihangsúlyozni, hogy nem minden esetben a like-ok száma mutatja meg, mely tartalmak tetszenek leginkább követőinknek. A Facebook oldal statisztikai adataiból sokkal több értékes információ nyerhető ki, így például elengedhetetlen az elérések számát megfigyelni egy poszt tekintetében. Továbbá a kommentek és megosztások is jól tükrözhetik, mire figyelnek fel igazán a követőtábor.
Hogyan a legegyszerűbb bejegyzést közzétenni Facebookon?
A Facebook oldalakra kétféle úton lehet bejegyzést közzétenni, aminek a legegyszerűbb módja, ha közvetlenül a Facebook oldalról posztolunk. A másik út a Creator studio alkalmazása, amely összeköttetésben áll Facebook vagy akár Instagram oldalunkkal is. Ezzel az alkalmazással lehetséges a létrehozott különböző bejegyzéseket előre rögzíteni, az általunk megadott időpontokra, mellyel növelhetjük munkánk hatékonyságát.
Ha kiválasztottuk, hogy honnan kényelmesebb számunkra bejegyzéseinket publikálni, már csak ki kell találnunk, hogy milyen típusú posztot látnának szívesen rajongóink a Facebook oldalukon. Egy bejegyzés lehet képes, szöveges vagy akár videós formátumú is, a lényeg, hogy minőségi tartalom legyen, azaz legyen jól megszerkesztve, tükrözze a készítő szépérzékét, kreativitását és üzenjen valamit.
Fényképes tartalmak
Ahogy azt már egy kicsivel feljebb is említettük, egy precízen összeállított képpel valószínűleg nem lőhetünk félre. A fényképes tartalmak a közösségi média oldalak legkedveltebb bejegyzés fajtái, hiszen számos módon kivitelezhetők, csak egy kis kreativitás, szépérzék és szerkesztői hozzáértést szükséges elkészítésükhöz. Amikor fényképes tartalomról beszélünk, nem feltétlen egy általunk fényképezett fotó feltöltésére kell gondolni, hanem sokkal inkább a fejünkben megszületett montázs megvalósítására.
A galéria típusú posztok, a nyereményjátékok vagy az engagement jellegű bejegyzések, olyan fajtái a posztoknak, amik cselekvésre ösztönzik a közösségi médiát görgetőket.
Videós tartalmak
Nemcsak egy fix kreatív kép ragadhatja meg a “facebookozó” tekintetét, hanem egy videó is képes erre. Egy mozgalmas, dinamikus, pár másodperces videó hatással lehet a követőkre vagy akár csak a Facebookot görgető emberekre. Több információ foglalható össze benne, így kevésbé kelt zsúfolt érzetet. Bármely animáció vagy egyszerű áttűnés is képes izgalmasabbá tenni a kevésbé érdekes témákat, ezáltal hatásosassá válhat posztunk.
Szöveges tartalmak
A szöveges tartalmakkal lehet talán a legkevésbé megfogni a Facebookot görgetők figyelmét, hacsak nem turbózzuk fel emojikkal, természetesen a szöveghez illően és a megfelelő mennyiségben. A piros felkiáltójel vonzza a legjobban a tekintetet az emotikonok közül, de bármely a szöveg tartalmát reprodukáló kis eszköz vagy hangulat jól mutat egy bejegyzésben. Persze lehet játszani a betűstílussal, mint például a csupa nagybetűk alkalmazása a posztunk kezdő mondatában, valamint ma már a betűtípus is variálható, ha elég leleményes az ember és ismer olyan oldalakat, ahonnan különböző betűtípusú szöveget lehet kimásolni.
Emellett jó trükk a kattintáshoz: posztjainkat színesíthetik hangulat vagy tevékenység megjelölések, készíthetünk követőinknek élő videót vagy megoszthatjuk weboldalunk legújabb blogbejegyzéseit, de használhatunk hashtaget is.