« Vissza

Hashtag, de #miért?

Online marketing

#, azaz hashtag. Egyre többet látjuk az interneten. Ha valamihez kötni kellene, akkor social media, de főképp Twitter. Oké, de mi ez és mire jó? Megpróbálunk tisztázni mindent, amit a hashtag-ekkel kapcsolatban tudni érdemes.

A hashtag Chris Messina találmánya, aki létre szeretett volna hozni valamit, amivel forradalmasítani tudja az internetezést, közösségi média használatot és bár nem ez volt a terve, létrehozta a hashtag-et, ami tulajdonképpen közel jár az eredeti elképzeléseihez.

A hashtag egy metaadat, mely egy szóból vagy kifejezésből és egy előtte lévő # jelből tevődik össze. Fontos megjegyezni, hogy a hashtag csak akkor működik, azaz akkor kattintható, ha egybe írjuk a kifejezés szavait a kettőskereszt után, még akkor is, ha két vagy több szóból áll. Valamint a # után szóköz nélkül írjunk. Tehát #ezegyhashtag, # ez nem az. Rendben, most már tudjuk, mi is az a hashtag, de felmerülhet ezzel kapcsolatban néhány kérdésünk.

Mire való? 

A hashtag-ek alapvető célja az azonosítás, kategorizálás, kereshetőség, de használhatjuk akár márkaépítésre is. Ha rákattintunk egy hashtag-re, akkor kilistázásra kerül az adott platform, adott hashtag-et tartalmazó összes tartalma, legyen az egy bejegyzés, fotó vagy videó. Így tudunk keresni az azonos témájú tartalmak között, és éppen ezért tudjuk márkánkat is eljuttatni új felhasználókhoz, ha megfelelő és releváns hashtag-eket használunk.

Hol használjuk? 

A hashtag-eket 2010-ben használták először a Twitteren, de azóta a legtöbb nagy közösségi média oldal átvette: Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest és még sorolhatnánk. Ezek közül bármelyik platformon is vagyunk jelen, tudjuk használni a hashtag-ek adta lehetőségeket és tudunk is köztük keresni. Azt viszont érdemes figyelembe venni, hogy a platformok között nincs átjárás, azaz, ha Facebookon rákattintunk egy #domain hashtag-re, akkor csak azokat a tartalmakat fogjuk látni, melyek a Facebookon jelentek meg és el vannak látva ezzel a hashtag-gel. Ha valaki Instagramon használta ugyanezt, az nem jelenik meg, csak abban az esetben, ha Instagramon keresünk rá.

Hogyan használjuk?

Érdemes a közösségi média tartalmainkat hashtag-ekkel ellátni, ha azt szeretnénk, hogy minél több emberhez eljusson, akik érdeklődnek az adott téma iránt. Ez viszont csupán azokban az esetekben működik, ha valóban releváns hashtag-eket használunk, nem pedig úgynevezett divat hashtag-eket, melyeknek semmi köze a tartalmunkhoz. Bár így is megjelenünk az adott keresőszó alatt, viszont a rengeteg bejegyzés között egy oda nem illő témával kevésbé fogjuk tudni felkelteni a figyelmet.

Az is bevált gyakorlat, hogy a márkák saját hashtaget találnak ki, mely akár a márkanevet tartalmazza, akár egy kampány, kihívás jellemző kifejezése, jelmondata, mely ha szerencsénk van, gyorsan fog terjedni a felhasználók körében és ezáltal növeli a márkánk hírnevét is.

Milyen hashtag-eket használjunk?

Azontúl, hogy legyen megjegyezhető, nem túl hosszú és kapcsolódjon a tartalmunkhoz, kaphatunk némi segítséget különféle online programok használatával. Alkalmazhatunk hashtag keresőket, melyek megmutatják nekünk, hogy hány találat van az adott hashtag-ekre, azaz melyik mennyire népszerű. Majd ez alapján tudunk válogatni.

Továbbá találkozhatunk online hashtag generátorokkal is, melyek bizonyos szavak begépelését követően kilistázzák nekünk az ezzel kapcsolatos, már létező hashtag-eket, így ötleteket tudunk meríteni. 

Tehát akinek üzleti közösségi média oldala van, fontolja meg a hashtag-ek használatát, hiszen jó szolgálatot tehetnek. #HasználjukŐketBátran

Kapcsolódó cikkek