« Vissza

Tényleg van olyan, hogy emoji marketing? Mire jók a szmájlik egyáltalán?

Online marketing

Egy emberöltő sem kellett ahhoz, hogy pár tucat furcsa piktogramból több ezer emoji legyen, és meghatározzák a mindennapi kommunikációt, így az online marketinget is. Miért lett ekkora siker belőlük? Milyen hatást váltanak ki a közösségi oldalakon? Hogyan használhatók a márkaépítés során? Összefoglaljuk a legfontosabb válaszokat.

Rengeteg tanulmány készült már a témában, így statisztikus legyen a talpán, aki kiigazodik a pontos számokban, de a lényeg: a közösségi oldalakon jelentős százalékkal több lájk, hozzászólás és megosztás érkezik azokra a bejegyzésekre, amelyekben vannak hangulatjelek, azokkal szemben, amelyekben csak hagyományos karakterek találhatók. A WordStream kutatása szerint például 33 százalékkal növelik a megosztások és 57 százalékkal az interakciók számát a Facebookon. Annyira általánossá váltak a felturbózott szmájlik, hogy még a trendekkel kevésbé tisztában lévő felhasználók is napi szinten küldözgetik, ezt akár szüleinknél vagy nagyszüleinknél is megfigyelhetjük.

Az Emojipedia számon is tartja azokat a kedves, kifejező, informatív vagy olykor furcsa karaktereket, amelyek jelenleg használhatók a különböző operációs rendszereken, alkalmazásokon és szoftvereken. A jelenlegi sztenderdek szerint 3521 emoji használható – azokkal együtt, amelyek egy bizonyos karakternek a különböző változatai, például bőrszín vagy nem alapján. Az 1995-ös megjelenésüknél még csak 76 piktogram létezett. A többi már történelem: csak a Facebookon és a Messengeren naponta több mint 5 milliárd alkalommal használnak emojit az emberek. Több nemzetközi kutatás rámutatott, hogy az emberek úgy érzik, sokkal jobban ki tudják magukat fejezni a szövegekkel, ha emojit is használnak mellé.

Az eddig leírtak alapján már nem is csoda: bizony, létezik olyan, hogy emoji marketing. A cégek közösségi oldalas profiljait kezelők számára ugyanúgy külön szaktudást igényel a megfelelő emojik kiválasztása, mint a szövegírói képességek. Óriáscégek hivatalos kommunikációjában is előfordul, hogy kizárólag emojikat használnak egy-egy posztban, és a követők pontosan tudják, mire utalnak velük. Ha már itt tartunk: egyes cégeket néhány emoji használatával azonosítanak, vagyis az emojik tudatos választása a brandépítés eszköze is lehet. A személyes márka fejlesztése során pedig az illetőre hasonlító bitmoji állandó alkalmazása is remek trükk, főként Instagram sztorikban.

Az emojik sikerének receptje – amellett, hogy látványosabbá teszik a posztokat – egyszerű: új szintre emelik a személyiséget, akár egy emberről, akár egy cégről van szó. Emberivé és stílusossá válik a kommunikáció, hiszen írhatunk bármilyen szöveget, hagyományos karakterekkel már száraz, gépies hatást keltenek a bejegyzések. Arról nem is beszélve, hogy az emojik egy közös nyelvvé váltak a világháló bábeli zűrzavarában.

Milliónyi jó példa van erre, mutatunk egyet. Amikor a Goldman Sachs arról publikált, hogy a “mama hotelben” ragadt fiatalok életciklusai hogyan alakítják át a gazdaságot, néhány emojival el is tudták mondani a lényeget:

👦+📚=🎓➡🚫👔↪🏠👪🔙🕑🕒🕓🕖🕗🕙💼👔💏💍🏡👶

Van még kérdés? 👀🤷🙃

Kapcsolódó cikkek