A hashtagek tudatos használata minden közösségi oldalon elengedhetetlen a sikerhez, a TikTokon például növelik a nézettséget, a LinkedInen segítenek elérni a szakmai céljainkat, de az Instagramon alkalmazott SEO-trükkök között is talán a legfontosabb elemek. Erre az eszközre egy teljes marketing kampányt is lehet építeni. Mi is pontosan az a hashtag-kampány és hogyan érdemes belevágni? – ezekre a kérdésekre is választ ad a Socialinsider szakmai blogbejegyzése, amelyből a legfontosabb információkat és tanácsokat foglaljuk össze.
Mi az a hashtag-kampány?
A hashtag-kampány egy olyan közösségi médiára épülő kampány, amelynek központi eleme egy jól kiválasztott hashtag, siker esetén pedig növeli a márka ismertségét és közösséget is épít, illetve felhasználói tartalmakat is generál. Jellemzően új termékek és szolgáltatások piaci bevezetéséhez használják.
Hogyan válasszuk ki a hashtaget?
A hashtag-kampány során tehát egy hashtaget egyedi kulcsszóként használunk, hogy hatékonyabban jusson el üzenetünk a célközönséghez.
A specifikus hashtag kiválasztásához az alábbi kérdéseket érdemes feltenni magunknak:
- Mit szeretnénk elérni a termék vagy szolgáltatás bevezetésével?
- Milyen problémákra keres megoldást a célközönség?
- Hogyan bizonyítják a tartalmaim, hogy megvan a megoldás ezekre a problémákra?
A megfelelő hashtag megtalálásához ezután ugyanazon a folyamaton érdemes végigmenni, amelyet a SEO-stratégia kialakításakor a kulcsszókutatásnál is ajánlunk.
Ezen felül érdemes figyelembe venni az alábbi tanácsokat:
- a hashtagnek egyedinek kell lennie, tehát kereséssel ne legyen rá találat;
- ne legyen túl összetett, 3-4 szónál többet ne kombináljon;
- legyen könnyen megjegyezhető;
- könnyű legyen kiejteni és leírni;
- ne legyen sértő;
- használja a hirdetni kívánt termék vagy szolgáltatás nevét.
Fülbemászó kifejezésnek kell tehát lennie, amely kéz a kézben jól együttműködik a termékkel vagy szolgáltatással, és tartalmazza vagy a márkánk nevét vagy olyan kulcsszót, amelyre a célközönség keresni szokott.
Tippek a hashtag-kampány sikeréhez
- Együttműködés influenszerekkel: a hashtag-kampány hírének gyors elterjedéséhez érdemes influenszerekkel együttműködni.
- Célközönség alapos elemzése: ahhoz, hogy a hashtag-kampány rezonáljon az emberekkel, meg kell ismerni a célközönséget.
- Fókusz: érdemes egy kiemelt célra (pl.: közösség építése, márkaismertség növelése, virális tartalom, célközönség aktivizálása, stb.) fókuszálni, a kampány minden lépését e szerint tervezni és végrehajtani.
- Tudatos platformválasztás: a hashtag-kampánynak nem kell az összes közösségi oldalra koncentrálnia, elég egy-két platformot választani, ahol a leginkább aktív a célközönség.
- Bátorítsunk a tartalomkészítésre: a hashtag-kampányok nagy része felhasználói tartalmakra szokott épülni, hiszen egy hashtag akkor kezd igazán virális lenni és terjedni a célközönség körében, ha magukat a felhasználókat kérjük arra (akár nyereményért cserébe), hogy készítsenek és osszanak meg a közösségi médiában olyan tartalmakat, amelyekben felhasználják a hashtaget. A felhasználói tartalomról további információk és tippek ebben a cikksorozatban olvashatók.