Ha egy cég aktív a közösségi média legnépszerűbb felületein, akkor – az érdeklődők honlapra és webshopra terelése, és ezzel együtt a konverzió mellett – a legfontosabb célja a minél nagyobb elérés. Ahhoz, hogy a vállalkozás üzenete, terméke vagy szolgáltatása minél több emberhez eljusson, ügyesen és tudatosan kell használni a hashtageket, e szabály alól a LinkedIn sem kivétel. E téren most első kézből adunk tippeket!
Üdítő kivétel a LinkedIn a közösségi oldalak között, ugyanis a riválisokkal ellentétben a statisztikáit felhasználva saját szakmai blogjában is segít a felhasználóknak. Például megosztották azokat a tippeket, amelyek tapasztalataik szerint kihagyhatatlanok egy hatékony hashtag-stratégia felépítéséhez.
A LinkedIn rögtön a tanácsok sorolása előtt leszögezi: a közösségi oldal felhasználóinak csak néhány százaléka oszt meg aktívan tartalmakat, így más stratégiára van szükség, mint például a Facebookon, a YouTube-on vagy az Instagramon. Itt a célok is jellemzően mások: a hitelesség és szakértelem bizonyítása, illetve kapcsolatba lépés és szakmai kommunikáció a képességeinket értékelő felhasználókkal. Határozott elképzelések, amelyek eléréséhez különösen fontos a célirányos kommunikáció.
Lássuk a LinkedIn szerint hatékony trükköket!
1, Három hashtag elég!
Az első és legfontosabb tanács: elég 3 hashtaget használni bejegyzésenként. Érdemes 2 népszerű hashtaget beírni és 1 kevésbé ismertet, amely kizárólag a mi szakterületünkön releváns. A harmadik hashtag persze lehet a csak cégünkre vagy személyes márkánkra jellemző szlogen is.
A közkedvelt hashtagek a nagy elérést garantálják, míg a kisebb közösséget érintő, “niche” hashtagek biztosítják, hogy olyanok olvassák a posztjainkat, akiket kifejezetten érint az adott szakterület.
A kevesebb tehát több, a LinkedIn algoritmusa sem szereti, ha mindenféle hashtaggel töltjük meg a bejegyzéseket. Ha csak néhány hashtaget használunk, profibb benyomást kelt a poszt, ellentétben a hashtagek izzadtságszagú sorakoztatásával.
2, A hashtag-keresés a barátunk!
A megfelelő hashtagek kiválasztásához érdemes a LinkedIn keresőjét bevetni, hogy olyan hashtageket használjunk, amelyek valóban népszerűek. Ehhez csak azt kell tenni, hogy begépeljük a hashtageket, amelyek használatán gondolkodunk, és rögtön megjelenik, hogy az adott hashtag mennyi posztban fordult elő és mennyien követik az így címkézett bejegyzéseket.
Ha sokan követik az adott hashtaget, akkor nagy elérést biztosíthatunk, de csak akkor lesz eredménye, ha a tartalomhoz valóban illik az adott hashtag.
3, A hashtag legyen a végszó!
A hashtageket a bejegyzés végén helyezzük el, hiszen csak a keresőoptimalizálás miatt fontos. Kivéve ha a célunk nem más, mint a…
4, …témajelzés
Abban az esetben, ha szeretnénk jelezni a bejegyzésünk témáját – hogy csak azok olvassák el, akik számára valóban releváns –, egy hashtag is megfelel a célra, rögtön a poszt elején.
5, Ne bonyolítsuk!
Kerüljük a szóközök, speciális írásjelek, szimbólumok és emojik használatát a hashtageknél. Csak a könnyen megtalálható és megjegyezhető hashtagek hoznak eredményt.