« Vissza

Így használd ki az Instagram Reels erejét! – 4. rész

Online marketing

Mindenki a TikTokot másolja. A kínai videós alkalmazás villámgyors világsikerét a YouTube és az Instagram is kénytelen volt kopírozni. A YouTube Shorts kapcsán már jeleztük, hogy milyen módszerrel érdemes alkalmazni, most pedig az Instagram egyik funkciója, a Reels következik: cikksorozatunkban a leginkább bevált tippeket gyűjtjük csokorba. Az első, második és harmadik rész után jöjjön a folytatás.

 

Értékes tartalmat osszunk meg

 

Akár az edukációs, akár a szórakoztató tartalmak mellett döntünk – a stílus a márkától és a céloktól is függ –, mindenképp legyen értékes tartalom az Instagram Reels-videók között.

 

Olyan felvételek, amelyeket elmenthetnek a követők és fel tudnak használni, legyen szó például receptről, vagy szakmai statisztikákról, vagy megfontolandó gondolatokról.

 

Használjuk a trendi zenéket

 

A TikTok sikerét meglovagolva a Reels egyik nagy előnye, hogy itt is fel lehet használni bármilyen zenét, akár világslágerek részleteit is. Mindig vannak trendi zenék – sőt, a TikTok és a Reels már diktál is a zenei toplistáknak, tehát sokszor eleve itt kapnak fel egy számot –, ezeket a slágereket érdemes követni.

 

Ez akkor a legegyszerűbb, ha tartalomfogyasztóként is aktívak vagyunk az Instagramon, így ki tudjuk szúrni a trendeket.

 

Ágyazzunk be Reels-videókat a honlapon

 

A weboldalunkon is felhasználhatjuk a Reels-videókat, főként blogbejegyzések vizuális kiegészítéseként. Ha a cikkeket eleve úgy írjuk, hogy tudunk hozzá beágyazni egy Reels-videót, akkor a szöveg nem csak szórakoztatóbb és informatívabb lesz, de a követőtáborunkat is növelni tudjuk vele.

 

Készítsünk rövid (maximum 10 másodperces) Reels-videókat

 

A Reels-videók kapcsán mért átlagos figyelem 8 másodperc. Sajnos átlagosan ennyi időnk van, hogy felkeltsük az emberek figyelmét és átadjuk nekik a legfontosabb üzenetünket.

 

Épp ezért többnyire nem is érdemes ennél hosszabb videókban gondolkodni, vagyis ha valamit meg tudunk oldani egy maximum 10 másodperc hosszú videóban, akkor tegyünk is így.

 

Legyen hashtag-stratégiánk

 

A hashtagek tudatos használata bármilyen közösségi oldalon bármilyen típusú bejegyzéseinél fontos, így a Reels-videók nézettségét és erejét is növelik.

 

A Reels-videók kapcsán a szakértők maximum 10 hashtag használatát javasolják, és természetesen hangsúlyozzák: csak releváns, a videó témájához illő hashtageket használjunk.

 

Akkor posztoljunk, amikor a közönségünk aktív

 

Mikor osszuk meg a bejegyzéseket? – ez egy állandó és fontos kérdés a közösségi médiában, így az ezzel kapcsolatos trendeket folyamatosan érdemes szemmel tartani.

 

Mi már közzé is tettük a legfrissebb, 2023-as adatokat a legnépszerűbb közösségi oldalak, így az Instagram kapcsán is, érdemes átolvasni az adatokat és tanácsokat.

 

Tegyünk fel kérdéseket a leírásban

 

Mivel kattintás nélkül egy sor látszódik a Reels-videók leírásából, az algoritmus pedig díjazza, ha aktivitást váltunk ki, az a legegyszerűbb és leghatásosabb módszer, ha leírásban egy kérdést teszünk fel, amely hozzászólás írására bátorít.

Kapcsolódó cikkek