Tavaly nyáron összefoglaltuk, hogy milyen napokon és időpontokban érhető el a legtöbb felhasználó a különböző közösségi oldalakon, de most már elérhetőek a legfrissebb, 2023-as adatok. Összegezzük a nemzetközi kutatások eredményeit, hiszen az időzítéstől nagyban függhet egy-egy poszt sikere (vagy bukása).
Idén is felhívjuk az érdeklődők figyelmét: az alábbi tanácsok statisztikai alapon jönnek ki, de minden profilnak más a célközönsége, így változhat az elérésük. Ezért a legfontosabb tanács a következő: kövessük a profiljaink statisztikáit, az alábbi kutatási adatokat a saját statisztikákkal együtt vegyük figyelembe!
Mikor posztoljunk az Instagramon?
A Hootsuite elemzése szerint a reggeli órákban, 8-9 óra körül a legnagyobb az aktivitás, főként hétfőn 9 órakor és csütörtökön 8 órakor.
Úgy tűnik, ébredés után, kávézás közben, munkába vagy iskolába menet szeretnek leginkább az emberek instázni.
Mikor posztoljunk a TikTokon?
A Sprout Social felmérése szerint 14 és 18 óra között a legnagyobb az aktivitás a TikTokon.
Hogy miért? A főként tinédzser és huszonéves felhasználók iskola után vagy a munkaidő vége felé, munka után böngészik a videókat, amikor kikapcsolódásra vágynak.
Mikor posztoljunk a YouTube-on?
A Social Pilot adatai szerin 14 és 16 óra között érdemes posztolni, de nem azért, mert ekkor lehet elérni a legtöbb felhasználót.
Erre az időzítésre azért van szükség, hogy a legaktívabb órákban, 19 és 22 óra között a YouTube algoritmusa már a megfelelő módon indexelje és ajánlja a videókat a feliratkozóknak és a további, potenciális érdeklődőknek.
Mikor posztoljunk a Facebookon?
A Hootsuite vizsgálata szerint kedd és csütörtök délelőtt, 8 és 12 óra között lehet elérni a legtöbb embert.
Munkába menet, munkakezdés előtti netezés során, kávészünet alatt, ebédszünetben, reggeli meeting utáni kikapcsolódásként – többek között ilyen alkalmak adnak lehetőséget a délelőtti facebookozára, és persze a Facebook- (vagyis Messenger-) üzenetekkel történő kapcsolattartásra.
Mikor posztoljunk a LinkedInen?
Mivel a LinkedIn egyik beceneve a “munkahelyi Facebook”, nem meglepő: a felhasználók leginkább munkaidőben aktívak.
Az Influencer Marketing Hub összefoglalója szerint 9-től 16 óráig minden hétköznap nyugodtan posztolhatunk, de a szerda tűnik a leginkább ideális időzítésnek, ezen a napon valamennyivel aktívabbak itt az emberek, mint a többi napon.
Mikor posztoljunk a Pinteresten?
A Pinterest sok módon tér el a többi közösségi oldaltól, a posztok időzítése szempontjából is egészen más trendek figyelhetők meg. Ennek oka, hogy az emberek főként inspiráció gyűjtésére használják ezt a közösségi oldalt.
Az inspiráció gyűjtése pedig nem egy – szó szerint vett – hétköznapi szokás, így a Pinteresten hétvégén a legnagyobb az aktivitás. Az eredmények pedig – a CoSchedule elemzése szerint – akkor a legjobbak, ha 20 és 21 óra között tesszük közzé a bejegyzéseket.