« Vissza

Így használd ki az Instagram Reels erejét! – 2. rész

Online marketing

Mindenki a TikTokot másolja. A kínai videós alkalmazás villámgyors világsikerét a YouTube és az Instagram is kénytelen volt kopírozni. A YouTube Shorts kapcsán már jeleztük, hogy milyen módszerrel érdemes alkalmazni, most pedig az Instagram Reels következik: cikksorozatunkban a leginkább bevált tippeket gyűjtjük csokorba. Az első rész után jöjjön a folytatás.

 

Mutassuk be a termékeket és a szolgáltatásokat

 

A Reels-videók kiemelt szerepet kapnak a nagyító ikonra kattintva elérhető “Felfedezés” (“Discover”) menüpontban, így olyan felhasználókat is könnyen elérünk a célközönségből, akik nem követik az Instagram-oldalunkat. Épp ezért a termékeink és/vagy szolgáltatásaink bemutatása kulcsfontosságú, hiszen potenciális vásárlók és ügyfelek látókörébe kerülhetünk.

 

Használjuk ki a trendek erejét

 

Amennyiben rendszeresen nézünk Reels-videókat, mindig észre fogunk venni trendeket, népszerű kihívásokat és témákat, felkapott tartalomtípusokat. Vegyük észre a trendeket és lovagoljuk meg a hullámait, hiszen így egy átlagos témát is fel lehet dobni. A közönség értékeli az alkalmazkodást, főként ha egy kis humort is csempészünk a felvételbe.

 

Vezessük a kulisszák mögé a követőket

 

Az emberi kíváncsiság miatt a kulisszatitkokat megosztó bejegyzések örökké népszerűek lesznek, minden közösségi oldalon. Különösen igaz ez a videós formátumokra, így a Reels esetében is kihagyhatatlanok a termékek készítését és a szolgáltatások menetét bemutató felvételek. Az ilyen videók után a közönség még inkább értékelni fogja azt, amit kínálunk, hiszen látja, hogy milyen munka van a hátterében.

 

Kezdjünk erősen

 

Az Instagram görgetése során alig pár másodpercünk van arra, hogy meggyőzzük a felhasználót, hogy érdemes tovább néznie egy Reels-videót. Figyelemfelkeltő indítás szükséges a videókban, erre pedig bevált eszköz a szembetűnő szöveg használata, amit gyakran el is olvasnak, és közben látják (vagy legalább hallják) a videó legfontosabb részét.

 

Osszunk meg edukációs tartalmat

 

Új tippek és trükkök, amelyeket bárki hasznosíthat – erről szólnak a tartalommarketingben kihagyhatatlan edukációs videók. Természetesen – e cikk első tanácsára visszautalva – a saját termékünk vagy szolgáltatásunk bemutatását is célozhatják az ilyen felvételek, hiszen érdekünk, hogy a vásárlók minél többet hozzanak ki a kínálatunkból. A márkaépítésnek is fontos része az edukáció, ilyen videókkal a területünk szakértőivé válhatunk a célközönség szemében.

 

Meséljünk történetet

 

Többek között a filmek és könyvek örök népszerűségét magyarázza, hogy a történetmesélés felbecsülhetetlen érték. Egy jó sztorival rengeteg embert meg lehet fogni. A Reels-videók is lehetőséget nyújtanak erre, és ehhez már az is elég, ha szelfi kamerára állítjuk a mobilt, és elkezdünk mesélni. Lehet érdekes sztorink egy vevőről, tanulságos történetünk a vállalkozásunk indításának nehézségéről, vagy bármi, ami leköti az ember figyelmét, és kapcsolódik a kínálatunkhoz, vagy a cégünk értékeihez.

Kapcsolódó cikkek