« Vissza

Így használd ki az Instagram Reels erejét! – 3. rész

Online marketing

Mindenki a TikTokot másolja. A kínai videós alkalmazás villámgyors világsikerét a YouTube és az Instagram is kénytelen volt kopírozni. A YouTube Shorts kapcsán már jeleztük, hogy milyen módszerrel érdemes alkalmazni, most pedig az Instagram Reels következik: cikksorozatunkban a leginkább bevált tippeket gyűjtjük csokorba. Az első és második rész után jöjjön a folytatás.

 

Írjunk is, ne csak videózzunk!

 

Ahogy az átlagos Instagram-bejegyzések esetén, úgy a Reels-videók esetében is lehet szöveget írni a poszthoz, szintén maximum 2200 karakterben. Nem ajánlott ilyen hosszú írást csatolni, de egy rövid és figyelemfelkeltő szöveggel kiegészíthetjük a felvételt.

 

Kísérletezzünk az effektekkel

 

Matricák, speciális effektek – a TikTokhoz hasonlóan a Reels-videóknál is rendelkezésre állnak ezek az extrák. Fel lehet velük dobni a felvételeket, de csak akkor használjuk őket, ha valóban hozzáadnak a videókhoz.

 

Jelöljük meg a helyszínt és a szereplőket

 

A Reels-videók feltöltésénél helyszínt is megadhatunk, illetve megjelölhetjük a videón szereplő emberek profilját. Éljünk a lehetőséggel, hiszen így az Instagram algoritmusa a helyszín környékén élőknek és a megjelölt profilok követőinek is ajánlja a videót.

 

Ajánljunk exkluzív kedvezményt

 

A közönség díjazza, ha az új formátummal is próbálkozunk, de még lelkesebb lesz a követőtábor, ha exkluzív akciót hirdetünk. Ha csak Reels-videóban ajánlunk egy kedvezményhez vezető linket, garantáltan megnő a videó népszerűsége.

 

Mutassuk be a csapatunkat

 

A hivatalos bemutatkozások is hasznosak, de sokkal izgalmasabb, ha személyes hangvételben mutatjuk be a cégünk dolgozóit. Mi a hobbija? Mi akart lenni gyerekkorában? Mi a kedvenc könyve? Ehhez hasonló kérdésekkel lehet interjúzni a kollégákat, hogy közvetlenebb kapcsolatot építsünk a márkánk és a vásárlóink között. A teljes képernyőt betöltő Reels-videók tökéletes formátumot kínálnak egy pörgős és érdekes beszélgetéshez.

 

Töltsünk fel timelapse videót

 

A Reels-posztok maximum 60 másodpercesek, de sokkal hosszabb folyamatot is bemutathatunk, ha timelapse üzemmódban vesszük fel a videót. Erre a Reels-felvétel üzemmódban is van lehetőség (az “1x” ikonra kattintva 2-szeres, 3-szoros, 4-szeres és 5-szörös gyorsítás is választható), de a telefon saját kamera alkalmazásában is megoldható.

 

Remixeljünk

 

A TikTok minden fontos megoldását lemásolta az Instagram, így a “Remix this Reel” funkció is megjelent. Erre kattintva kiegészíthetünk egy másik Reels-videót, az egyik oldalon az eredeti felvétel látszik, a másik oldalon a miénk.

 

Ha találunk egy videót, amit kommentálnánk, kiegészítenénk, vagy szeretnénk hozzájárulni egy másik profil sikeréhez – például egy remek felhasználói tartalom miatt –, akkor próbáljuk ki ezt a lehetőséget is.

 

Legyünk őszinték, mutassuk be a valóságot

 

A cégvezetők és egyéni vállalkozók élete sem csak játék és mese. Egy márka egyengetése nehéz munka, stresszel jár, buktatókkal van kikövezve – ezt az oldalunkat is bemutathatjuk néha. A közönség mindig díjazza az őszinteséget, egy Reels-videós vallomás, egy tanulságos történet elmesélése is növelheti a követőtábor elkötelezettségét.

Kapcsolódó cikkek