Bármilyen célt is szeretnénk elérni egy blog indításával, fontos minél nagyobb olvasótábort építeni. Ehhez elengedhetetlen a közösségi média erejének kihasználása, adunk is pár tippet a leghasznosabb oldalakhoz.
A Facebook még menő?
A fenti kérdés abszolút jogos, hiszen a tinédzserek és huszonévesek szinte az Instagramon élik az életüket. Már a harmincas korosztály is kezd kiábrándulni a Facebookból, főként ha fontos célra használnánk, például egy blog népszerűsítéséhez. Az elérési statisztikák ugyanis hirdetések nélkül siralmasak – nem véletlen, hogy a hírességek zöme már csak automatikusan osztja meg a Facebookon az eredetileg Instagramra szánt posztokat.
Mégis jelen kell lenni, hiszen itt vannak a legtöbben, még sokáig ez lesz a hazánk és a világ legnépesebb közösségi oldala. Éppen ezért egy dologra érdemes igazán használni: közösségépítésre. Ennek egyik kulcsa, hogy beszélgetéseket kezdeményezünk a kommentek között, kérdésekkel és kérésekkel aktivizáljuk az olvasókat, hogy írjanak hozzászólásokat. Másrészt a facebookos csoportokban – akár nyitott, akár zárt – még rengeteg lehetőség van, a Facebook is ezt a vonalat erősíti leginkább az oldalon. A témába vágó csoportokban hasznos megosztani a legújabb bejegyzéseinket, illetve a blogunk témájában érdemes saját csoportot indítani.
Sztorizzunk!
Az Instagram elképesztő fejlődésen ment keresztül az elmúlt években, itt kötelező a jelenlét, ha sikeres blogot akarunk. A recept egyszerű: figyelemfelkeltő képek, grafikák, animációk és videók, illetve ezekhez érdekes szöveg és megfelelő hashtagek kellenek. Itt – és persze a Facebookon is – már azon is érdemes elgondolkodni, hogy a profilunk legyen maga a blog, hiszen ha minden bejegyzéshez elég 2200 karakter, akkor ide is írhatunk. Főként mert az igazán hasznos linkek azok, amelyeket a sztorikban fel lehet húzni, de ilyeneket csak 10 ezer követő felett van lehetőség megosztani. Persze több blogposzthoz is irányíthatjuk az olvasókat, ha a profilunk egyetlen linkjének erejét a Linktree vagy a Linkin.bio segítségével megsokszorozzuk.
Bárhogy is döntsünk a blog vezetését illetően, egyben biztosak lehetünk: csak akkor hozzuk ki a legtöbbet az Instagramból, ha 24 órán belül eltűnő sztorikat is megosztunk. Ez a legnépszerűbb funkció lett az Instán, ráadásul van egy óriási előnye: a sztorik a telefonok teljes képernyőjét elfoglalják, így ilyenkor az olvasók figyelme csak a miénk.
Szakmázzunk!
Ha azt halljuk, hogy LinkedIn, akkor leginkább az álláskeresés jut eszünkbe. Pedig ez a közösségi oldal már rég túllépett azon, hogy a HR-esek “titkos” fegyvere legyen. Komoly potenciál rejtőzik benne, főként ha szakmai blogot vezetünk. Itt nyugodtan reklámozhatjuk a szakértelmünket bizonyító blogbejegyzéseket – mások is a presztízs növeléséért vannak fent a LinkedInen.
Na és persze a kapcsolatok építése miatt, hiszen hasonlóan működik, mint a konferenciák beszélgetései a (kávé)szünetekben: ha elismert szakmabelieket követünk, és releváns hozzászólásokkal tesszük érdekesebbé a beszélgetéseket, akkor még annál is többet érünk el, mintha odaadnánk a névjegyünket. A LinkedInen csak ilyen társalgások után érdemes bejelölni olyan szakembereket, akiket személyesen nem ismerünk.