Mikroinfluencerek az Instagramon

Manapság nagyon divatos szakma lett az influencerré válás, akikkel a vállalatok is előszeretettel dolgoznak együtt. A közösségi média fejlődésével megannyi lehetőség nyílt vállalkozóként a termékek vagy szolgáltatások népszerűsítésére. Az egyik ilyen opció az influencerekkel történő együttműködés, amelyben egy harmadik félt vonunk be a reklámozás folyamatába. Az influencerek, olyan személyek, akik a közösségi média felületekre gyártanak […]

Indíts oldalt, avagy miért nem elég a személyes LinkedIn-profil?

A LinkedInről sokan azt hiszik, hogy csupán az álláskeresők közösségét alkotja, pedig az elmúlt években elképesztő fejlődésen ment keresztül – mind a szolgáltatásait, mind a felhasználók számát tekintve. Ezért már nem csak jelen lenni érdemes, de a személyes profil mellett vállalkozásunk oldalaként is rendkívül hasznos aktívnak lenni a LinkedInen. Mutatjuk, hogy milyen előnyei vannak. A […]

Ezekre figyelj, ha csak az Instagramon blogolnál!

Miért is érné meg kizárólag az Instagramon blogolni? A kétkedőknek ezt a kérdést rögtön megválaszoljuk, majd megosztunk néhány fontos tippet ahhoz, hogy a céljainkat szolgáló közösséget alakítsunk ki a fotó- és videómegosztásra szakosodott közösségi oldalon. A kizárólag instagramos blogolás létjogosultságával talán mindannyian találkoztunk, méghozzá a Facebookon: egyre elterjedtebb, hogy az influenszerek csak egy automatikus megosztást […]

Legyünk őszinték és ne vállaljunk el mindent – a szponzorált posztok 2 aranyszabálya

Az influenszerek sem tökéletesek, de két hibát semmiképp sem szabad elkövetniük: eltitkolni, hogy szponzorált tartalmat tesznek közzé és elvállalni minden felkérést, amely pénzt hoz a konyhára. Pár egyszerű szabályt kell követni, hogy mindenki jól járjon, főként hosszú távon. A véleményvezér szó is jelzi: az Instagram, a YouTube, a Facebook és egyéb közösségi oldalak legnépszerűbb szereplőinek […]

Tegyünk rendet: melyik közösségi oldal mire jó?

Alapvetés, hogy bármilyen vállalkozásnak jelen kell lennie a közösségi médiában, méghozzá aktívan. Kérdés viszont, hogy melyik oldalt válasszuk, hiszen túl nagy a kínálat. Érdemes tehát tisztában lenni azzal, hogy milyen céllal, hol érdemes posztolni és hirdetni. Górcső alá vesszük a leghasznosabb helyeket. Instagram A legdinamikusabban gyarapodó közösségi oldal – nem csak a felhasználók számát nézve, […]

Ha már a Facebookon élünk, legalább tegyük biztonságban!

Bár a tinédzserek és a huszonévesek körében már inkább az Instagram a menő, az idősebb generációk számára a közösségi média főként a Facebookot jelenti. Magyarországon is milliók digitális életének legfontosabb helye az oldal, ahol rengeteg adatot osztunk meg magunkról. Vajon biztonságosan tesszük ezt? – ez egy rendkívül fontos kérdés, gondoljunk csak bele: állás- és társkeresés […]

TikTok, avagy szórakozás és üzlet egyaránt

Pár évvel ezelőtt új közösségi média platform robbant be a köztudatba, amely legelőször a tinédzsereket szólította meg célközönségül. Mára az egyik legnépszerűbb közösségi média felületté nőtte ki magát a TikTok. Mi a TikTok? A Tiktok egy 2016-ban megjelent, kínai tulajdonos kezében lévő videómegosztó felület, a YouTube-hoz hasonlóan. 2017-ben belépve a nemzetközi piacra, rövid időn belül […]

Véleménykezelés a közösségi médián

A közösségi oldalak – bár funkciójukat tekintve nem kifejezetten erre lettek tervezve – napjainkban a legnagyobb olyan platformok, ahol bárki bármit büntetlenül és cenzúrázatlanul állíthat. A negatív vélemények, zaklatások ellen tulajdonképpen nem létezik bevált recept, hiszen az internet világa a hivatalos szervek hatalmán felül áll. Mások véleménye – akárhogy is bizonygatnánk az ellenkezőjét – igenis […]

Hashtag, de #miért?

#, azaz hashtag. Egyre többet látjuk az interneten. Ha valamihez kötni kellene, akkor social media, de főképp Twitter. Oké, de mi ez és mire jó? Megpróbálunk tisztázni mindent, amit a hashtag-ekkel kapcsolatban tudni érdemes. A hashtag Chris Messina találmánya, aki létre szeretett volna hozni valamit, amivel forradalmasítani tudja az internetezést, közösségi média használatot és bár […]

Tudd meg, mi kell egy jó vloghoz!

A videókészítés nagy népszerűségnek örvend az elmúlt években a világhálón, ugyanis sokan érzik úgy, hogy saját életüket megosztva, azzal szórakoztathatják vagy taníthajták nézőiket. Az arany korukat élő videómegosztó oldalakon ezért számos olyan csatornával találkozunk, akik egész egyszerűen elmesélik vagy bemutatják életük egy adott szakaszát. Mit értünk “vlogolás” alatt? A blogolás újkeletű utódjának nevezhetjük a vlogolást, […]

Podcastot akarsz indítani? Mutatjuk, mi kell hozzá

A világ legnépszerűbb streaming szolgáltatása, a Spotify óriási erőket mozgósít, hogy ne csak a zenéről, de a podcastokról is ez az alkalmazás jusson az emberek eszébe, és ott is hallgassák őket. Ez is jelzi e tartalomgyártási forma népszerűségét, a szponzorok is egyre jobban kedvelik. Így nem is meglepő, hogy sokan gondolkodnak podcast indításán, ezért mutatjuk […]

Miért legyen a vállalkozásodnak Pinterest-je?

Magyarországon rengeteg magánszemély rendelkezik Pinterest fiókkal, ugyanakkor a hazai vállalkozások elhanyagolható számban képviseltetik magukat rajta. Az oldal lehetőségekben gazdag és egyes cégek sokkal természetesebben képesek elérni a fogyasztókat itt, mint a többi közösségi platformon. A Pinterest képekből, illetve az ezt összesítő táblákból áll. Előbbiek linkként funkcionálnak, és amennyiben rákattintunk egyre, az egy oldalra vezet minket, […]

Miért használjuk a Facebook-ot üzleti célokra?

A Facebook nevű közösségi oldalt (eredeti nevén Thefacebook) 2004. február 4-én hozták létre, majd folyamatosan fordították különböző nyelvekre. Magyarországon 2008-ban indult. Azóta pedig már a világ vezető social media platformjává vált. 2017-ben elérte a 2 milliárd főt az aktív felhasználók száma, ez az érték pedig folyamatosan nő. A következő ábra a havi aktív felhasználók számának […]

Weboldal vagy Facebook oldal?

Egyre kevesebb vállalkozás engedheti meg magának, hogy ne jelenjen meg az online térben és kizárólag a környékbeliekre, szájról szájra terjedő ajánlásokra támaszkodjon, miközben a konkurencia a létező összes online platformot beveti az ügyfélszerzéshez. Sokakban felmerül a kérdés, hogy üzleti Facebook oldalt készítsenek, saját weboldalt vagy esetleg mindkettőt? Összehasonlításunkkal megpróbáljuk segíteni a döntést. Tulajdon Az üzleti […]

A nagy márkák és Twitter kommunikációjuk

A Twitter kék, kismadaras logója mindenki számára ismerős lehet. A Magyarországon kevésbé elterjedt közösségi oldal sokban különbözik legnagyobb vetélytársától, a Facebooktól, még ha sokan hajlamosak is a kettőt egy kalap alá venni. A Twitter alapvetően nem barátok, közeli ismerősök közötti személyes kapcsolattartás céljából készült. Ezen platformot azért hozták létre, hogy visszaigazolás kérése nélkül követhessünk híres […]