A Facebook nevű közösségi oldalt (eredeti nevén Thefacebook) 2004. február 4-én hozták létre, majd folyamatosan fordították különböző nyelvekre. Magyarországon 2008-ban indult. Azóta pedig már a világ vezető social media platformjává vált. 2017-ben elérte a 2 milliárd főt az aktív felhasználók száma, ez az érték pedig folyamatosan nő. A következő ábra a havi aktív felhasználók számának alakulását mutatja világszerte.
Forrás: statista.com
A Facebook térnyerése töretlen. Nem véletlenül használják előszeretettel a cégek az online kommunikációjuk részeként a Facebookot.
Jellemzői
Az regisztráció ingyenes, viszont a megfelelő üzleti használathoz szükségesek a hirdetések is. Hiszen a Facebook algoritmusa az ismerősök tartalmait részesíti előnyben a hírfolyamban a cégek bejegyzéseivel szemben, így hiába rendelkezik egy üzleti oldal nagy követőtáborral, a posztok organikusan a követők töredékét érik csak el. A nagyobb elérés érdekében a hirdetésekhez kell folyamodni, ami viszont pontos célzást tesz lehetővé, így pontosan azoknak a felhasználóknak tudjuk megmutatni a tartalmainkat, akik számunkra relevánsak.
Miért jó cégként regisztrálni?
Amennyiben cégünknek, márkánknak szeretnénk Facebook profilt készíteni, mindenképp üzleti oldalt hozzunk létre. Egyrészt nem árt, ha külön kezeljük a cégünket a személyes fiókunktól, másrészt plusz funkciók állnak rendelkezésre, ha üzleti oldalt készítünk. Többek között ezeket használhatjuk:
- Hirdetések
- Automatikus üzenetek
- Álláshirdetés
- Facebook bolt
- Jegyzetek
- Időpontfoglalás
- Esemény létrehozása
Viszont folyamatosan jelennek meg újabb és újabb funkciók, amelyek még inkább segítik a vállalkozások online jelenlétét.
Kinek hasznos?
Ahhoz, hogy eldöntsük, számunkra hasznos lehet-e egy Facebook oldal létrehozása, először is pontosan ismernünk kell a közönségünket. Például az általános iskolás korosztály inkább más platformokat részesít előnyben, míg az 55-65 éves csoport egyre nagyobb arányban képviselteti magát a Facebookon, de egy üzleti döntéshozót nem biztos, hogy hatékonyan el tudunk érni ezen a csatornán. Viszont ha aktív a közönségünk a Facebookon és van elég időnk rendszeresen posztolni, karbantartani az oldalt, akkor mindenképp hasznos lehet.
Amennyiben nem tudjuk eldönteni, hogy számunkra jó lehetőség-e, érdemes megnézni a konkurenciát, hogy ők jelen vannak-e és milyen tartalmakkal, valamint egy pár hetes/ hónapos tesztüzem is segíthet a döntésben.
Célunk lehet a közösségi médiában a márkaépítés vagy az értékesítés. Utóbbi esetben jó, ha a forgalmat a céges weboldalunkra irányítjuk, ahol meg tudják vásárolni a látogatók termékünket vagy szolgáltatásunkat.
Alapvetően jó szolgálatot tehet egy céges Facebook oldal, de inkább az online marketing tevékenység kiegészítéseként egy saját weboldal –és akár más social media platformok– mellett, mintsem önállóan.