Korábbi cikkünkben 15 nyomós érvet soroltunk fel a LinkedIn használata mellett, ráadásul az ott szereplő statisztikák azóta még meggyőzőbbek lehetnek – például 2023 novemberében elérték az 1 milliárd felhasználót.
A munkahelyi Facebook néven is emlegetett közösségi oldal remek platform az énmárka és szakmai kapcsolatok építésére, ügyfelek szerzésére, az álommunka megtalálására, szakértők közötti eszmecserére, segítség kérésére profiktól.
Ha valakinek még ez új terep, számára elsőként a LinkedIn-gyorstalpaló cikksorozatunkat ajánljuk, aki viszont már tisztában van az alapokkal, már követheti is a Buffer alábbi tanácsait a követőtábor növelésére.
Követőkkel rezonáló tartalom
A követőszerzéshez két alapvető célt lehet megfogalmazni: a tartalmainkat szeresse a LinkedIn algoritmusa és rezonáljon a már meglévő követőtáborral. Ez a két cél összefügg egymással, és ugyanaz a titkuk: a tartalmaknak rezonálnia kell a célközönséggel. Ennek eléréséhez íme néhány tipp:
- Célközönség ismerete: minden tartalmi stratégia alapja a célközönség megértése, érdeklődésük, problémáik és céljaik ismerete – ebben a vásárlói személyiség kialakítása is segíthet.
- Tüske: a LinkedIn-bejegyzéseket kreatív, váratlan, figyelemfelkeltő szöveggel, ún. “tüskével” érdemes kezdeni.
- Következetes és releváns tartalom: amennyiben rendszeresen – ajánlott minden munkanapon, 9 és 16 óra között –, állandó stílusban és témakörökben, a célközönségünk számára valóban hasznos tartalommal jelentkezünk, akkor jó esélyünk van új követőket szerezni.
- Különféle tartalomtípusok: szöveges posztok, fotók, grafikák, infografikák, galériák, videók, élő videók, PDF-ek és egyéb dokumentumok, cikkek – rengeteg tartalomtípus megosztható a LinkedInen, és érdemes is ezeket variálni, ezzel is változatosabb lesz a tartalmunk.
- Hírlevél: a LinkedInen már hírlevél is indítható, remek eszköz a követőtábor növelésére, korábbi cikkünkben pedig megtalálhatók hozzá a kezdő lépések.
- Hashtagek: ahogy minden közösségi oldalon, úgy a LinkedInen is tudatosan kell használni a releváns hashtageket, ehhez itt találhatók bevált tippek.
- Analitika figyelése: a LinkedIn természetesen statisztikákkal szolgál bejegyzéseink teljesítményéről, ezeket az adatokat érdemes folyamatosan figyelni, elemezni és levonni a következtetéseket arról, hogy milyen posztok rezonáltak a közönségünkkel és milyen bejegyzések nem tudták aktivizálni a követőket.
Építsünk kapcsolatot szakmánk “sztárjaival”
Minden iparágnak, szakterületnek megvannak a véleményvezérei. Amennyiben a szakmai influenszerek posztjai kapcsán releváns és érdekes gondolatunk támad, ne féljünk ezt leírni egy hozzászólásban, majd ha párbeszéd alakul ki a többi kommentelővel, hasznos aktívnak maradni a poszt alatt.
Amennyiben már egy ideje rendszeresen érdekes kommenteket írunk a véleményvezérek posztjaihoz, ne szégyelljünk közvetlen kapcsolatot kezdeményezni velük és privát üzenetet küldeni, hiszen ebből élő szakmai kapcsolat is kialakulhat.
Profil optimalizálása
A Buffer szakértői blogja hosszan sorolja a lehetőségeket a LinkedIn-profil tökéletesítéséhez, mi viszont ettől most eltekintünk, ugyanis ebben a témában már cikksorozatot is írtunk: ide kattintva 17 tippről olvashat, hasznos tanácsaink megfogadásával kiaknázható minden lehetőség.