Több mint 830 millió felhasználójával a LinkedIn a világ egyik legnépszerűbb közösségi oldala, mégis sokan alulértékelik. Pedig egy jól pozícionált márka, hiszen itt kifejezetten szakmai bejegyzések születnek, így minden cégnek dukál egy LinkedIn-oldal. Főleg most, hogy már az online marketing legértékesebb eszközéhez is nyúlhatunk felületen, ugyanis hírlevél is indítható a LinkedInen. Hogyan érdemes nekivágni? Íme a tippjeink!
Miben más egy LinkedIn-hírlevél, mint egy LinkedIn-cikk?
A LinkedInen már rendkívül népszerűvé vált a könnyen szerkeszthető cikk funkció, és a hírlevél ugyanúgy is néz ki. Akkor miért érdemes a hírlevelet választani? Nos, amíg egy cikk csak a hírfolyamon fedezhető fel, addig egy új LinkedIn-hírlevélről a közösségi oldalon belül és e-mailben is értesítést kaphatunk, tehát jóval nagyobb eséllyel kattintanak rá. Az pedig már csak hab a tortán, hogy egy új hírlevél ugyanúgy megosztható a hírfolyamban, mint egy cikk.
Tudnivalók a kezdés előtt
Egyszerre csak egy hírlevelet írhatunk, ráadásul ha az első hírlevelünket töröljük, akkor a LinkedIn kegyeire leszünk bízva, hogy engedélyez-e még egy hírlevelet indítani – valószínűleg nem. Jól meg kell fontolni a stratégiát!
Szintén fontos megjegyezni, hogy 24 óránként csak egy hírlevél küldhető ki, ami egy kampány tervezésekor limitálhatja a lehetőségeket.
Ellenőrizzük az alkotói módot!
Hírlevél írásához alapfeltétel, hogy a LinkedIn-profilunkon be legyen kapcsolva az alkotói mód. Ennek ellenőrzésére a profilunkra kell kattintani, azon belül a “Resources” szekciót megkeresni, az első sorban pedig ott lesz a “Creator mode”. Az “On” felirattal be van kapcsolva, ha viszont az “Off” feliratot látjuk, akkor rá kell kattintani, és a megjelenő ablakban két kattintással bekapcsolni.
Hogyan vágjunk bele?
A hírlevél írása gyerekjáték. Az új bejegyzés készítésénél a szövegbuborék alatt 4 lehetőség jelenik meg: fotó, videó, esemény, cikk. Utóbbira kell kattintani, majd ezután a LinkedIn felajánlja a “Write newsletter” opciót, erre is kattintsunk. Ezután ugyanolyan szerkesztői felületre jutunk, mint a cikkek esetében, vagyis adni kell egy címet a hírlevélnek, majd írhatjuk a hírlevél szövegét.
Adatok megadása
Az első hírlevél elkezdése előtt megjelenik egy ablak, ahol fontos adatokat kell megadni. Természetesen a hírlevél nevét, rövid leírását (maximum 300 karakterben), a logóját – ez nem kötelező, de ajánlott –, illetve a tervezett gyakoriságát (naponta, hetente, kéthetente, havonta).
Meghívás feliratkozásra
Ha létrehoztuk a hírlevelet, közönségre is szükség lesz. Ahogy a LinkedIn-oldalaknál a követésre, úgy a LinkedIn-hírlevél esetében a feliratkozásra is meg lehet hívni a közösségi hálónkba (“Network”) tartozó felhasználókat, amelyről a címzettek értesítést kapnak.
Hogyan kell küldeni a hírlevelet?
Ha a szerkesztői felületen kész a hírlevél címe és szövege, akkor a “Publish” feliratra kattintva meg is vagyunk, kiküldtük a hírlevelet, a feliratkozók már kapják is erről az értesítéseket.