Korábban már esett szó a LinkedIn tudatos használatának előnyeiről, hasznos trükkökkel is szolgáltunk a közösségi oldal erejének kiaknázásához. A felhasználói szám nyomós érv, de nem csak azért éri meg aktívan posztolni, mert a LinkedIn már közel 750 millió aktív felhasználóval rendelkezik, ami a Facebook táborának több mint negyede. Ideje felsorolni néhány meggyőző statisztikát, hogy átérezzük, milyen potenciált lehet kiaknázni.
1, Ha már a világ legnépszerűbb közösségi oldala szóba került: a LinkedIn bőven rendelkezik tapasztalattal, ugyanis kilenc hónappal hamarabb indult, mint a Facebook, vagyis idén májusban lesz “nagykorú”. A lassan 18 éves szolgáltatás a legrégebbi azok között, amelyek ma is működnek.
2, Világszerte 33 iroda közel 16 ezer alkalmazottja dolgozik azért, hogy a LinkedIn minden igényünket kiszolgálja.
3, 55 millió cég van jelen a LinkedInen.
4, A felmérések szerint a felhasználók 73 százaléka véli úgy, hogy a LinkedIn megvédi érzékeny adatait, míg a Facebook esetében csak 53 százalékos az elégedettség az adatbiztonság terén.
5, A LinkedIn több mint egymillió magyar felhasználóval rendelkezik.
6, A törtető fiatalok terepe: a teljes felhasználói bázis 60 százalékát a 25-34 éves korosztály adja.
7, Itt meg lehet találni az új kihívásokra kész munkaerőt: a felhasználók 40 százaléka átlagosan négy évente vált pozíciót, munkahelyet vagy iparágat.
8, A világ egyik leggazdagabb embere, Bill Gates rendkívül aktívan használja az oldalt. Jelenleg több mint 30 millió követővel rendelkezik.
9, Hetente 40 millió ember használja az oldalt álláskeresésre. Ezért is fontos, hogy ne csak személyes profillal legyünk jelen a LinkedInen, egy céges oldal is kulcsa lehet a tökéletes munkaerő megtalálásának. A világjárvány tapasztalatai ezt minden eddiginél jobban bizonyítják, az álláshirdetéseket is megosztó cégek 81 százaléka úgy nyilatkozott: a pandémia után is fontos terep lesz a LinkedIn az alkalmazottak toborzásában.
10, A LinkedInen jelenlévő cégek percenként három embert vesznek alkalmazásba a közösségi oldalnak köszönhetően.
11, A LinkedIn felhasználóinak aktivitása 55 százalékkal nőtt 2020-ban.
12, A LinkedIn látogatói forgalmának 57 százaléka érkezik mobil eszközökről, ami elmarad a megszokott statisztikáktól. Ennek oka, hogy sokan vannak fent munkaidőben az irodai számítógépeken – természetesen nem csak időrabló böngészés miatt, rengetegen munkaeszközként használják.
13, Nem csak a munkakeresésről szól az oldal, ennél izgalmasabb a hírfolyam: 15-ször több egyéb tartalmat töltenek fel a LinkedIn felhasználói, mint álláshirdetést.
14, A dolgozók 14-szer szívesebben osztanak meg tartalmat az őket alkalmazó cégektől, mint máshonnan – vagyis a cégek alkalmazottjai saját munkáltatójuk elérését hatékonyan növelik, így ők is fontos részei a LinkedInen alkalmazható marketing stratégiáknak.
15, A LinkedIn 61 millió olyan felhasználóval rendelkezik, aki vezetői pozícióban és/vagy döntési helyzetben van a cégénél.