Az online marketing annyira szerteágazó területté vált, hogy a rengeteg lehetőség között egyre nehezebbnek tűnik kiválasztani a megfelelő eszközöket és praktikákat a honlap látogatottságának növeléséhez. Az Ahrefs részletes blogbejegyzésben gyűjtötte egy csokorba a legeredményesebb módszereket. Ezekből a bevált tippekből szemezgetünk új cikksorozatunkban, az első és második rész után jön a folytatás.
10, Legyünk aktívak a TikTokon
A TikTok algoritmusa villámgyorsan ismeri ki a felhasználók ízlését, így követő sem kell a célközönség széleskörű eléréséhez, ha elkészítjük a megfelelő témájú és stílusú videót. Ezzel az előnnyel manapság egy közösségi médium sem tud versenyezni, és pont ezért érdemes belevágni, a TikTokon gyorsan sikerélmény érhet minket. Ihletért látogassa meg a Rackhost TikTok csatornáját!
Az elérés látogatottságot is hozhat, ha erre – vagyis a profilunkon található egyetlen linkre kattintásra – külön bátorítjuk a nézőket. Ha még többet akarunk kihozni ebből a linkből, akkor linkgyűjtőt is használhatunk.
11, Hasznosítsuk újra a tartalmainkat
Az örökzöld tartalom azért (is) remek egy honlapon, mert bármikor újra megosztható és sokféle módon újrahasznosítható, ahogy egyéb tartalmak is – ide kattintva olvashatók a leginkább bevált módszerek. Ne hagyjuk parlagon az értékes blogbejegyzéseket és termékleírásokat, újra és újra ihletet és forrást adhatnak más tartalmakhoz, de már az is sokat segíthet, ha a honlap leghasznosabb tartalmait időnként újra és újra megosztjuk.
12, Használjunk belső linkeket
A keresőoptimalizálás egyik apró, de nagyon fontos eszköze a belső linkelés – ez a link is ilyen. Ha a saját honlapunk tartalmai között linkelünk, akkor a látogató dolgát is megkönnyítjük, hogy több tartalmat is felfedezzen a honlapunkon, illetve a Google-kereső algoritmusa is több tartalmat ajánlhat a weboldalunkról.
Egy belső linket beállítani gyerekjáték, mindig éljünk vele, ha a témában releváns tartalmat tudunk ajánlani a saját honlapunkról. A témában itt olvashat bővebben.
13, Hírlevélben (CTA-gombbal) ajánljuk a honlap tartalmát
Egy jó céges hírlevél rendszeresen hozhat komoly látogatottságot a honlapunknak. Egy 12 részes cikksorozatban 62 tippet gyűjtöttünk össze ahhoz, hogy minél népszerűbb legyen a céges hírlevél, így még több látogatottságot hozzon.
A több tucat tipp közül egyet itt is kiemelnénk: a hírlevélben legyenek CTA-gombbal kiemelve a fontos linkek, így ugyanis sokkal nagyobb esély van arra, hogy valóban látogatottságot szerzünk a honlapunknak.
14, Vegyük komolyan a YouTube-ot
A TikTok mellett a másik fontos videómegosztó platformról, a YouTube-ról sem lehet elfeledkezni. Itt a videók leírásában annyi linket helyezhetünk el, amennyit csak akarunk, ráadásul ez a videómegosztó a Google tulajdonában van, így a legnépszerűbb kereső is előkelő helyen linkeli a témába vágó YouTube-videókat, amelyek szintén látogatottságot generálnak.