Az online marketing annyira szerteágazó területté vált, hogy a rengeteg lehetőség között egyre nehezebbnek tűnik kiválasztani a megfelelő eszközöket és praktikákat a honlap látogatottságának növeléséhez. Az Ahrefs részletes blogbejegyzésben gyűjtötte egy csokorba a legeredményesebb módszereket. Ezekből a bevált tippekből szemezgetünk új cikksorozatunkban, az első rész után jön a folytatás.
5, Használjuk fel más márkák erejét együttműködéssel
Nem versenytárs, de ugyanaz/hasonló a célközönsége – ilyen márkákat nyugodtan felkereshetünk együttműködésre.
Közös podcast adás, közös nyereményjáték, közösen összeállított szakértői videó, kölcsönös megjelenés egymás honlapján vendégszerzőként, stb. – megannyi lehetőség arra, hogy mindkét fél közönségét hasznos, érdekes tartalommal lássuk el és linkeljünk a honlapunkra, illetve a keresőoptimalizálást is erősítsük.
6, Frissítsük a honlap régi tartalmait
A Google-kereső algoritmusa előnyben részesíti azokat a honlapokat, ahol azt érzékeli, hogy a szöveges bejegyzések naprakészek, rendszeresen frissítik, hogy hosszabb távon is hasznos tartalommá váljanak.
A tartalomfrissítés jellemzően a blogok kapcsán számít fontos stratégiának, hiszen itt vannak olyan szövegek, amelyek bizonyos időközönként érdemesek a frissítésre – jellemzően évente teszik meg azok a honlapok, ahol erre is ügyelnek, de egy váratlan hír vagy aktuális trend bármikor esedékessé teheti a frissítést.
7, Keressük fel a linkelt oldalak szerzőit
Ha egy blogbejegyzésben linkelünk a cikk témájában szakértőnek számító márka vagy szerző honlapjára, akkor érdemes megtenni még egy lépést: a poszt publikálása után e-mailben is jelezzük az érintetteknek, hogy linkeltünk a weboldalukra.
Jó eséllyel valahogy viszonozzák a szívességet, például megosztják a cikket a közösségi médiában, vagy mondjuk a hírlevelükben említik meg (amennyiben a célközönségük számára is hasznosnak ítélik meg az anyagot).
8, Gyakori kérdések a blogbejegyzések végén
A blogbejegyzések kapcsán mindig felmerülhetnek olyan kérdések, amelyekre az érdeklődők szeretnének válaszokat kapni, de valahogy a szöveghez nem illeszkednek ezek az információk.
A megoldás egyszerű: a cikkek végére hasznos lehet egy “Gyakori kérdések” részt írni, ahol kérdés-válasz formában minden vonatkozó információt megosztunk.
9, Személyes márka építése a LinkedInen
A személyes márkának az internet minden szegletében ereje van, de üzleti célból erre a LinkedIn a legjobb terep – mi is ezért osztunk meg rendszeresen tippeket ezzel a közösségi oldallal kapcsolatban.
Ehhez természetesen változatos és minőségi bejegyzések szükségesek a szakterületünkről, amelyek jelzik, hogy szenvedélyesek vagyunk a szakmánkkal kapcsolatban és valóban értünk is hozzá. Ezt többek között a honlapunk tartalmaival is bizonyíthatjuk, ilyen esetben mindig linkeljünk a weboldalra.
További tippekért olvassa el cikksorozatunk következő részét!