« Vissza

Ezek a módszerek már bizonyítottak: bevált tippek a honlap látogatottságának növelésére – 2. rész

Online marketingWeboldalkészítés

Az online marketing annyira szerteágazó területté vált, hogy a rengeteg lehetőség között egyre nehezebbnek tűnik kiválasztani a megfelelő eszközöket és praktikákat a honlap látogatottságának növeléséhez. Az Ahrefs részletes blogbejegyzésben gyűjtötte egy csokorba a legeredményesebb módszereket. Ezekből a bevált tippekből szemezgetünk új cikksorozatunkban, az első rész után jön a folytatás.

 

5, Használjuk fel más márkák erejét együttműködéssel

 

Nem versenytárs, de ugyanaz/hasonló a célközönsége – ilyen márkákat nyugodtan felkereshetünk együttműködésre.

 

Közös podcast adás, közös nyereményjáték, közösen összeállított szakértői videó, kölcsönös megjelenés egymás honlapján vendégszerzőként, stb. – megannyi lehetőség arra, hogy mindkét fél közönségét hasznos, érdekes tartalommal lássuk el és linkeljünk a honlapunkra, illetve a keresőoptimalizálást is erősítsük.

 

6, Frissítsük a honlap régi tartalmait

 

A Google-kereső algoritmusa előnyben részesíti azokat a honlapokat, ahol azt érzékeli, hogy a szöveges bejegyzések naprakészek, rendszeresen frissítik, hogy hosszabb távon is hasznos tartalommá váljanak.

 

A tartalomfrissítés jellemzően a blogok kapcsán számít fontos stratégiának, hiszen itt vannak olyan szövegek, amelyek bizonyos időközönként érdemesek a frissítésre – jellemzően évente teszik meg azok a honlapok, ahol erre is ügyelnek, de egy váratlan hír vagy aktuális trend bármikor esedékessé teheti a frissítést.

 

7, Keressük fel a linkelt oldalak szerzőit

 

Ha egy blogbejegyzésben linkelünk a cikk témájában szakértőnek számító márka vagy szerző honlapjára, akkor érdemes megtenni még egy lépést: a poszt publikálása után e-mailben is jelezzük az érintetteknek, hogy linkeltünk a weboldalukra.

 

Jó eséllyel valahogy viszonozzák a szívességet, például megosztják a cikket a közösségi médiában, vagy mondjuk a hírlevelükben említik meg (amennyiben a célközönségük számára is hasznosnak ítélik meg az anyagot).

 

8, Gyakori kérdések a blogbejegyzések végén

 

A blogbejegyzések kapcsán mindig felmerülhetnek olyan kérdések, amelyekre az érdeklődők szeretnének válaszokat kapni, de valahogy a szöveghez nem illeszkednek ezek az információk.

 

A megoldás egyszerű: a cikkek végére hasznos lehet egy “Gyakori kérdések” részt írni, ahol kérdés-válasz formában minden vonatkozó információt megosztunk.

 

9, Személyes márka építése a LinkedInen

 

A személyes márkának az internet minden szegletében ereje van, de üzleti célból erre a LinkedIn a legjobb terep – mi is ezért osztunk meg rendszeresen tippeket ezzel a közösségi oldallal kapcsolatban.

 

Ehhez természetesen változatos és minőségi bejegyzések szükségesek a szakterületünkről, amelyek jelzik, hogy szenvedélyesek vagyunk a szakmánkkal kapcsolatban és valóban értünk is hozzá. Ezt többek között a honlapunk tartalmaival is bizonyíthatjuk, ilyen esetben mindig linkeljünk a weboldalra.

 

Hozzátennénk: a LinkedInen még több eredményt érünk el, ha a személyes profil mellett hivatalos, céges oldalt is indítunk, ennek okait ki is felejtettük.

Kapcsolódó cikkek