« Vissza

Döntő lehet az első benyomás: így írjunk hatásos üdvözlő e-mailt – 1. rész

E-mail

Akár hírlevélre történő feliratkozás után, akár regisztráció megerősítése miatt, akár rendelést követően jelentkezünk automatikus e-mailben az ügyfélnél vagy vásárlónál, szükség lesz egy előre kigondolt üdvözlő e-mailre. Ezzel remek első benyomást kelthetünk a két fél közötti kapcsolathoz, ezen felül kiemelt marketing célra is használhatjuk, illetve a legfontosabb információkat is átadhatjuk.

 

Az ilyen üdvözlő e-mailek megnyitási aránya kiugróan magas, így meg kell fontolni, hogy mit írjunk. A Constant Contact szakértői blogja ebben segít nekünk, lépésről lépésre!

 

1, Szívélyes üdvözlet

Az e-mail írása a tárgy mező kitöltésével kezdődik, itt egy szívélyes üdvözletnek kell szerepelnie. A jó megnyitási arányhoz már adtunk tippeket az ilyen címadás kapcsán, de az üdvözlő e-mail esetében másra kell figyelni:

  • személyes hangvételű legyen, ne kattintásvadász;
  • írásjelként legfeljebb egy felkiáltójel szerepeljen;
  • pozitív hangulatú legyen (ha a vállalkozás stílusa megengedi, akár vicces is lehet).

 

2, Megszólítás

Bárhol is ad engedélyt az ügyfél, vásárló vagy érdeklődő az üzenetek küldésére, lehetőség szerint állítsuk be, hogy az e-mail cím mellett adja meg a keresztnevét.

Erre minden komolyabb marketing szolgáltatásnál lehetőség van, és azért van szükség a funkcióra, mert a keresztnév szerinti megszólítással induló e-maileket szívesebben olvassák, kattintják.

Ezzel a megszólítással először az üdvözlő e-mailben fog találkozni a címzett, így az első benyomás miatt is fontos.

 

3, Kezdjünk köszönettel!

A névre szóló megszólítás után illik és érdemes is megköszönni az érdeklődést, a feliratkozást az e-mail címlistánkra. Kezdjünk tehát hálánk kifejezésével.

 

4, Lényegretörő írás

A további tanácsok kapcsán egy dolgot fontos megjegyezni: bármilyen fontos is az üdvözlő e-mail és bármilyen sokféle cél elérésében segíthet, lényegretörőnek kell lenni. A további tanácsok közül bármelyiket is fogadjuk meg, azt tömören kell megfogalmazni!

 

5, Meghívás követésre

A közösségi médiás elérhetőségeinket mindenképp jelezzük! Megtehetjük azt is, hogy csak az e-mail alján, logókkal linkeljük a profilokat, de sokkal hatásosabb, ha erre szövegesen is felhívjuk a figyelmet, kiemelve a számunkra legfontosabb közösségi oldalakat.

 

A szöveges kiemelés két esetben különösen fontos lehet: ha épp most kezdünk követőtábort építeni, vagy ha már komoly követőtáborral rendelkezünk, amely lenyűgözheti az érdeklődőt.

 

6, Speciális ajánlat, akció

Megfontolandó, hogy egy személyre szabott akcióval, új feliratkozóknak szánt kuponkóddal, vagy az első rendeléshez adott ajándékkal is meglepjük a címzettet.

 

7, Link az örökzöldre

Ha van olyan örökzöld tartalmunk, amely minden új érdeklődő számára biztosan hasznos lehet, akkor ajánljuk és linkeljük a blogbejegyzést. Mi az örökzöld tartalom és miért fontos? – ezt a kérdést ide kattintva válaszoljuk meg.

 

További tippekért olvassa el cikksorozatunk következő részét!

Üzleti emailt szeretne?

A Rackhost kínálatában biztosan megtalálja az Önnek megfelelő csomagot.

Megnézem

Kapcsolódó cikkek