Vannak a leárazásnál sokkal kreatívabb és hatásosabb marketing fogások, amelyek fokozhatják a vásárlási kedvet az adventi időszakban. Például nyereményjátékokat hirdethetünk karácsonyig, ehhez remek eszköz a közösség média. Íme a legfontosabb nyereményjáték típusok, amelyekkel mindkét fél biztosan nyer.
Két fontos szabályt szem előtt kell tartani:
– Bármilyen nyereményjátékot is hirdetünk, készítsünk hozzá egy szabályzatot (egy írásos dokumentum formájában), amelyet a játékkal kapcsolatos minden poszthoz linkelünk! Az alapvető tudnivalók mellett mindenképp tartalmaznia kell, hogy az adott közösségi oldalt minden felelősség alól mentesítjük, illetve egyértelművé tesszük, hogy a platform nem szponzorálja az ünnepi kampányt.
– A Facebookon az oldal lájkolására/követésére, a kommentben taggelésre és a bejegyzések megosztásra buzdítás is tilos, így az alábbi ötletek itt nem alkalmazhatók.
1, Aktivitás
Ahogy jeleztük, ez a tipp a Facebookon szabályellenes, viszont más közösségi oldalon lehet buzdítani kommentelésre, megosztásra, taggelésre, követésre.
Kérhetünk tehát valamilyen aktivitást, és nem árthat, ha a kreatív szövegezést is elvárjuk azért cserébe, hogy részt lehessen venni a nyereményjátékban. Például sorsolhatunk a legviccesebb kommentek között, amelyek taggeléssel együtt bizonyára további aktivitást generálnak.
2, Felhasználói tartalom
Fotó vagy videó készítésére, esetleg érdekes történet írására is biztathatjuk a nyereményre vágyó követőket, akiknek a kreatív tartalomkészítés mellett annyi a feladatuk, hogy jelöljék, taggeljék az oldalunkat és/vagy használjanak egy bizonyos hashtaget, hiszen így kapunk értesítést az anyagról.
3, Kihívás
A TikTok hozta újra divatba a kihívásokat, de más közösségi oldalon is működik, ha egy kreatív és/vagy mókás kihívás elfogadására biztatjuk a követőket. Érdemes egy speciális hashtaget kitalálni hozzá.
Olyan feladatot válasszunk, amely illik a célközönségünkhoz, a céljainkhoz és a márka stílusához is. Még hatásosabb lehet, ha a termékünk, szolgáltatásunk használatához kapcsolódik a kihívás.
4, Mérföldkő
A számunkra fontos közösségi oldalon – a szabályok miatt a Facebook nem tartozhat ide – ki lehet tűzni egy mérföldkőnek számító célt a közönségünknek.
“Karácsonyig el akarjuk érni a 2000 követőt” – ehhez hasonló üzenettel vonzhatunk új követőket, akik között sorsolhatunk az ünnepek környékén.
5, Együttműködés
Ha van olyan márka vagy influenszer, amely/aki nem számít cégünk versenytársának, viszont ugyanaz/hasonló a célközönsége, érdemes felajánlani számára egy együttműködést. Az Instagramon ehhez segítséget is kapunk a Collab funkcióval.
Mindkét profil megosztja ugyanazt a játékot (például mindkét profilon aktivitást elvárva), a nyereményeket pedig közösen állítják össze. Ezzel mindkét fél nyer!
Ebben a cikkünkben összegyűjtöttük a legjobb WordPress-bővítményeket, ha weboldalán készítene nyereményjátékot.