Egy profi módon szerkesztett, rendszeres hírlevél többet ér, mint lájkmágnes bejegyzések sorozata a közösségi médiában – ha valaki elmerül az online marketing világában, könnyedén juthat erre a következtetésre. Az e-mail ugyanis sokkal személyesebb és nagyobb bevételt generáló eszköz, mint a Facebook-, Instagram- és TikTok-oldalak. Ez nem jelenti azt, hogy hanyagolni kell a közösségi oldalakat, de érdemes kiegészíteni a tartalommarketinget. Az igényes céges hírlevél márkahű ügyfeleket és vásárlókat szerez, majd tart meg. Ehhez nyújtunk segítséget egy bevált tippekkel teli cikksorozatban. Az első, második, harmadik, negyedik és ötödik rész után folytatjuk.
31, Vendégszerző
Ahogy a Rackhost Tudásbázison is időről időre jelentkezünk vendégszerzők cikkeivel, úgy egy hírlevél esetében is fel lehet kérni szakértőket, hogy írásaikkal még exkluzívabbak és tartalmasabbak legyenek az e-mailek.
Mi magunk is lehetünk vendégszerzők egy blogon, ebben az esetben kérjük meg partnerünket, hogy a weboldalán megjelenő cikkünkben linkelje vagy ágyazza be a feliratkozási lehetőséget a mi hírlevelünkre.
32, Örökzöld tartalom újrahasznosítása
Mindenféle cikk jól jön egy blogon, de az örökzöld bejegyzések a legértékesebbek. Ezek azok a tartalmak, amelyek évekkel később is megállják a helyüket és a témát alaposan kivesézik. Az ilyen blogbejegyzéseket érdemes évente frissíteni új információkkal, majd megosztani.
Az ilyen anyagokban rendre hangsúlyozzuk a feliratkozási lehetőséget, illetve a hírlevelünkben is linkelhetjük időről időre.
33, Offline reklám
A QR-kódot már említettük, de ezen felül is akad offline reklámozási lehetőség egy hírlevél számára. Már az is sokat segít, ha az üzletünkben a pénztárnál jól látható helyen, figyelemfelkeltő módon megjelennek a legfontosabb információk a hírlevélről. Az eladókat is meg lehet kérni arra, hogy vásárlásnál hívják fel a figyelmet a céges hírlevélre.
Próbáljuk személyesen ajánlani mindenkinek, akit a hírlevél érdekelhet, különösen a szakmai jellegű eseményeken, összejöveteleken, meetingeken.
34, Extra tartalom feliratkozásért
Oktató videósorozat, elképesztően részletes cikk, szakmai továbbképzésnek is beillő ebook, stb. – csak a képzelet szab határt, hogy milyen extra tartalomért kérhetünk feliratkozást.
Sokkal értékesebb lehet, mintha pénzt kérnénk a hozzáférésért, hiszen a a feliratkozóknak ezután folyamatosan küldhetjük az ajánlatainkat. Ráadásul azok, akik ilyen anyagok iránt érdeklődnek, könnyen elköteleződhetnek a márkánk, a termékünk vagy a szolgáltatásunk iránt.
35, Pop-up ablak
Igen, a pop-up ablakok sokszor idegesítőek, de rendkívül hatékonyak is tudnak lenni. Egy ilyen felugró ablak valóban feliratkozásra késztet, ha
- csak egy bizonyos idő után jelenik meg;
- nem direktben kér feliratkozást, hanem ígér valami hasznosat (pl.: az előbb említett extra tartalmat);
- üzenete releváns a célközönség számára;
- könnyen bezárható.
A folytatást cikksorozatunk következő részében találja.