« Vissza

Így növelhető a hírlevél megnyitási és kattintási aránya – 2. rész

E-mail

Sok ember a munkaidejében több tucat e-mailt kap, így természetes, hogy súlyozzák a fontosságukat. A főnöktől érkezett levelekre például gondosan figyelnek, de egy hírlevél e heti része – képletesen – el is veszhet a többi üzenet között. Ezért alacsonyabb a hírlevelek átlagos megnyitási aránya, ha viszont kitűnik a tömegből, akkor lehet esélye. Erre több trükk létezik a küldő nevétől kezdve a tárgymezőn át a hírlevél szövegéig minden fronton. A Copyhackers tapasztalt szövegírói csapata össze is állította a leghatásosabb praktikákat, cikksorozatunkban innen válogatunk, az első rész után jöjjön a folytatás.

 

Megfelelő időpont kiválasztása

Ahogy a közösségi oldalakon sem mindegy, hogy mikor posztolunk, úgy a hírlevelek esetében is fontos az időzítés. Az e-mailek egyik legfontosabb célja, hogy a honlapunkra tereljük a feliratkozókat, így a leghatékonyabb küldési időpont meghatározásához érdemes ránézni a weboldal statisztikáira, hiszen jó eséllyel akkor kattintanak egy linkre, amikor egyébként is szívesen látogatják a felületet.

Természetesen általános útmutatás is adható az ideális időpont kiválasztásához, erről már korábban részletesen írtunk.

 

Hogyan tartható meg a magas megnyitási arány?

Az eddigi tippek is szolgálták a magas megnyitási arányt, de ennek fenntartása már külön tudomány. Néhány alapvető szabály betartását mindenképp javasoljuk.

 

1, Ne vásároljuk a címlistát!

Természetesen ilyen trükkre is van lehetőség, de semmilyen körülmények között nem ajánljuk! Ez a módszer egyébként is tiltólistás, hiszen kontraproduktív, csak növeli a spam mappába kerülés veszélyét, de az Európai Unióban a GDPR-szabályok miatt törvényellenes is!

 

2, Ne legyen túl bulváros vagy spam-gyanús a tárgymező!

 

I N G Y E N E S

100% SIKER

Garantált a $$$$!

Tetszel nekem!

 

Ehhez hasonló tárgymezővel érkező e-maileket mindannyian kaptunk már, és – szerencsés esetben – egy közös jellemzőjük van: gondolkodás nélkül száműztük őket a spamek közé, vagy az e-mail szolgáltatónk ezt automatikusan megtette.

Lehet trükköket alkalmazni, de csínján a bulváros elemekkel, különben a hírlevelünk a digitális levélszemétben végzi!

 

3, Figyeljünk a 80/20-as szabályra!

Nyugodtan használhatunk látványos képeket, termékfotókat és kattintásra ösztönző grafikákat, de arra azért figyeljünk, hogy ránézésre az e-mail tartalmának legalább 20 százaléka szöveg legyen. Ezen felül arra is ügyeljünk szerkesztéskor, hogy a vizuális elemeknél szakszerű legyen az Alt Text – ehhez már adtunk is tippeket a Rackhost Tudásbázison.

 

4, Kövessük a GDPR-szabályokat!

Hírlevél indítása előtt internetes jogásszal is érdemes konzultálni, de minimum követelmény alaposan átolvasni a GDPR-szabályokat. Vegyük ezt komolyan, hiszen még az sem mindegy, hogy miként töltjük ki azt az adatkezelési tájékoztatót, amit feliratkozásnál el kell fogadtatni.

 

5, Tartsuk “tisztán” a címlistát!

FONTOS: minden hónapban töröljük azokat a feliratkozókat, akik az elmúlt 6 hónapban egyszer sem kattintottak a hírlevélre, VAGY ezeknek az inaktív feliratkozóknak küldjünk egy kizárólag nekik szóló e-mailt, amely újra felkelti a figyelmüket a hírlevelünk iránt.

 

A folytatáshoz olvassa el cikksorozatunk következő részét!

Üzleti emailt szeretne?

A Rackhost kínálatában biztosan megtalálja az Önnek megfelelő csomagot.

Megnézem

Kapcsolódó cikkek