« Vissza

Így növelhető a hírlevél megnyitási és kattintási aránya – 3. rész

email

Sok ember a munkaidejében több tucat e-mailt kap, így természetes, hogy súlyozzák a fontosságukat. A főnöktől érkezett levelekre például gondosan figyelnek, de egy hírlevél e heti része – képletesen – el is veszhet a többi üzenet között. Ezért alacsonyabb a hírlevelek átlagos megnyitási aránya, ha viszont kitűnik a tömegből, akkor lehet esélye. Erre több trükk létezik a küldő nevétől kezdve a tárgymezőn át a hírlevél szövegéig minden fronton. A Copyhackers tapasztalt szövegírói csapata össze is állította a leghatásosabb praktikákat, cikksorozatunkban innen válogatunk, az első és második rész után jöjjön a záró bejegyzés.

 

Az előző két részben praktikus tippeket adtunk ahhoz, hogy profi legyen egy e-mail. A hírlevél sikere viszont nem ebben, hanem a konverzióban mérhető. Az eredményességhez az alábbi szempontokra is figyelni kell.

 

Tervezés

 

Az e-maileknek jól megfogalmazható célja van? – ezt a kérdést kell feltenni, mielőtt megtervezzük a hírleveleket. Ez nem feltétlenül egy bizonyos mennyiségű bevétel – persze a legtöbb esetben érthető módon erről van szó –, hiszen lehet egy cég célja például a nagyobb médiafigyelem, Instagram-követők szerzése, több árajánlatkérés generálása, stb.

 

Ezen felül alapvető cél lehet, hogy a feliratkozás utáni üdvözlő e-mail – amely mindig a legnézettebb – elérjen valamilyen aktivitást, például kattintást a weboldalra. Ehhez pedig megfelelő méretű, szövegezésű, színű és mennyiségű “Call To Action”, azaz CTA-gombokkal kell ellátni az e-mailt.

 

El kell képzelni az ideális ügyfélt vagy vásárlót, és úgy írni, hogy pont az ilyen típusú embereket biztosan meggyőzze az e-mail. Ezt egy-két mondatban előre meg lehet fogalmazni, majd mindig észben kell tartani.

 

A címlista tisztán tartása során – erről az előző részben írtunk – érdemes a fenti szempontokat is érvényesíteni. Olyanokat nem érdemes a címzettek között tartani, akikről tudhatjuk, hogy a fentiek szerinti tervnek nem felelnek meg.

 

Ellenállhatatlan e-mail

 

Szuper, ha figyelünk arra, hogy az ideális vásárlónak vagy ügyfélnek írunk, de az e-mail nyelvezete is ehhez illeszkedik? Nem csak a tartalomra kell figyelni, a stílusra is!

 

Meg akarjuk győzni az ideális címzettet? Ehhez előre érdemes lefektetni egy érvrendszert, és azt követni sorvezetőként. Ezen belül mindig kell lennie egy kulcsfontosságú üzenetnek, amit mindenhol – az e-mail tárgyában, az első bekezdésben, az alcímekben, a CTA-gombok szövegében és vizuális elemekkel is – hangsúlyozunk.

 

Dizájn

 

Az egyszerű szöveg és minimális dizájnelem a nyerő! – ezt érdemes szem előtt tartani, mert sokan elkövetik azt a hibát, hogy rengeteg grafikai elemmel és túlbonyolított szöveggel küldenek hírleveleket.

 

Már csak azért is, mert ahány e-mail kliens, annyi féle megjelenés a vizuális elemek kapcsán. A profi hírlevélküldő szolgáltatásokkal persze kapunk előnézetet, de nem mindegy, hogy azt Gmail, Outlook vagy épp Apple Mail alkalmazással nyitják meg. Minél egyszerűbb és kevesebb grafikai elem jelenik meg a hírlevélben, annál nagyobb eséllyel látja mindenki ugyanúgy az e-mailt.

Kapcsolódó cikkek