Az e-mail marketing egyre fontosabb feladat a cégek, vállalkozók életében, hiszen egyre kockázatosabb a közösségi oldalak algoritmusaira bízni, hogy üzeneteink elérjék a célközönséget. Az e-maileket szinte mindenki megkapja, legfeljebb nem mindenki nyitja meg, a megnyitási arány növeléséhez viszont vannak bevált tippjeink.
Az e-mailek teljesítményét érdemes folyamatosan monitorozni, egyes mérőszámok pedig kiemelt figyelmet érdemelnek – ezeket gyűjtötte össze a Smart Blogger bejegyzése.
Megnyitási arány
Ahogy jeleztük, ez az egyik legfontosabb adat. Százalékos mutatóval jelzi, hogy a címzettek milyen arányban nyitották meg az e-maileket.
Ez az első és legfontosabb jele annak, hogy az e-mail tárgysora mennyire keltette fel a figyelmet.
Átkattintási arány
Click Through Rate, vagyis CTR – ezen a néven emlegetik az átkattintási arányt. Jelzi, hogy az e-maileket megnyitó címzettek milyen arányban kattintottak az üzenetben elhelyezett linkekre.
A konverzió szempontjából kulcsfontosságú az adat, hiszen kattintás nélkül nincs rendelés vagy ügyfél – vagy legalábbis nem azonnal, viszont általában az e-mail fontos célja az azonnali hatás elérése.
Leiratkozási arány
Fontos rendszeresen megnézni a leiratkozási arányt, amely jelzi, hogy mennyien kérték, hogy töröljük az e-mail címüket a címlistáról. Ők többé nem kapnak levelet, amíg esetleg újra fel nem iratkoznak.
Ha kiugró adatot látunk egy időszakban, akkor ezzel az adattal könnyebb kideríteni, hogy milyen e-mailek váltották ki a leiratkozást.
Visszafordulási arány
A felvezető szövegben említettük, hogy az e-maileket szinte mindenki megkapja.
Szinte? Hogyhogy? – merülhet fel a kérdés, a válasznak több oka is lehet, például:
- nem létező, megszüntetett e-mail cím kerül a listánkra,
- megtelt a címzett e-mail tárhelye,
- automatikusan spamként jelölte az e-mailt a címzett levelezőrendszere.
A visszafordulási arányt tehát folyamatosan követni kell, hogy felismerjük a kézbesítés akadozását és annak okait ki tudjuk vizsgálni.
Spam
Az e-mail marketing szolgáltatások analitikái azt is jelzik, hogy mennyi címzett tette levelünket a spam mappába. Az ilyen negatív visszajelzések mértékét és okát is fontos vizsgálni.
Néha olyan egyszerű hiba is okozhatja ezt, hogy csupa nagybetűs szöveget vagy túl sok emojit használunk a tárgy mezőben, ami félrevezeti a címzettet. Ha szokatlan mértékben kerülünk a spam mappába, vélhetően ehhez hasonló hiba áll a háttérben, és elemezni kell a “panaszt” kapó e-maileket.
Konverziós arány
Hányan válnak olvasóból vásárlóvá vagy ügyféllé? – ez talán a legfontosabb kérdés az e-mail marketingben, hiszen az a cél, hogy rendelések érkezzenek, vagy legalábbis valamilyen aktivitást váltsunk ki az olvasóból (pl.: árajánlat kérése).
Tehát ez a mutató azt jelzi, hogy azok közül, akik kattintottak az e-mailben elhelyezett linkekre, hányan mentek végig a kattintás után megjelenő procedúrán (pl.: rendelés, egyeztetési időpont kiválasztása, stb.).
A folytatáshoz olvassa el cikksorozatunk következő részét!