« Vissza

Melyik napon és mikor érdemes hírlevelet küldeni?

E-mailOnline marketing

A szakmai konferenciákon ez az egyik legnépszerűbb kérdés, a tökéletes választ szinte Szent Grálként keresik a cégek. Érthető, hiszen a hírlevél a legfontosabb online marketing eszköz. Egyre elfoglaltabbak az emberek, így nem mindegy, melyik pillanatban találjuk meg őket egy új ajánlattal. A döntésben a Mailerlite lehet segítségünkre, ugyanis az egyik legnépszerűbb hírlevélküldő szolgáltatás alaposan kivesézte a 2020-as statisztikákat. A trendek tehát már a koronavírus-járvánnyal megváltozott szokásokat is mutatják, érdemes alapul venni több millió e-mail vizsgálatának eredményét.

Hétfő? Semmiképp!

Minden adat, sőt, a józan ész is azt súgja: hétfőn inkább ne zavarjuk e-mailekkel a feliratkozókat. Ilyenkor mindenkinek sok a dolga. Hétfőnként ezer felé figyelnek az emberek, így ha meg is nyitják az e-mailt, biztosan kevesebb figyelmet szentelnek neki.

Kedd!

Komoly meglepetést hoztak a 2020-as eredmények, amelyek talán a home office elterjedésének is köszönhetők. A hét minden napján szinte ugyanolyan a megnyitási arány, minimális különbségek vannak. Persze a kevesebb figyelem miatt a hétfő továbbra sem ajánlott, de a többi nap közül nyugodtan lehet választani. Aprócska előnnyel a kedd lett a statisztikák győztese, keddenként nyitják meg legnagyobb arányban a hírleveleket.

Hétvége? Bejöhet!

Mivel minimális a különbség a napok között, viszont szombaton és vasárnap fele annyi hírlevelet küldenek a cégek, mint hétköznap, így stratégiai szempontból a hétvége is jó döntés lehet. Így ki lehet tűnni a tömegből, ha pedig úgy érezzük, a célközönséget sem zavarja a hétvégi e-mail, egy próbát megérhet. Sokan például vasárnaponként késő délután, este készülnek fel a következő hétre, így ilyenkor elnyerhető a figyelmük, és nem zavaró az értesítés sem.

10-11 óra!

Délután úszunk a munkában, munkakezdéskor pedig a meetingekben. Mikor marad idő kávészünetre? 10-11 óra körül! Ez tűnik a logikus magyarázatnak arra, hogy ebben az időszakban kiemelkedő az e-mailek megnyitási aránya. A legjobb napnak bizonyult kedden például a 11 óra lett a legjobb időpont, ekkor nyitották meg leginkább a hírleveleket.

11 és 16 óra között?

11 órától valamelyest csökken a megnyitási arány, de nem vészesen, és a figyelem általában kitart 16 óráig. Ezután kezd látványosan csökkenni az e-mailekre kattintás aránya, érthető módon. Ilyenkor már mindenki próbálja befejezni az aznapi munkát, majd siet a gyerekért, ügyet intézni, vásárolni, a barátokhoz, stb.

Vasárnap 18 óra

A már említett vasárnapi felkészüléshez a 18 óra remek időpontnak tűnik. A hétvégén kiküldött hírlevelek esetén ilyenkor nyitják meg a legtöbben az e-mailben elhelyezett linkeket. Szombaton és vasárnap a 9-10 óra közötti időpontok is jó eredményeket hoztak, a megnyitási és kattintási arányban egyaránt.

Mikor küldjük a hírlevelet?

Visszatérve az alap kérdésre, jöjjön az általános válasz: a hétfő kivételével hétköznapokon 10-11 óra között.

DE! A megfelelő időpont a hírlevél célközönségétől és az e-mail tartalmától is függ, ráadásul sok egyéb tényezőn is múlik a siker. Hiába küldünk tökéletes időpontban üzenetet, ha például a tárgy mezőnél nem figyelünk a részletekre. Ezért írtunk össze pár fontos tippet, hogy a honlapra több kattintást hozzon a hírlevél

További információkért látogass el a Rackhost.hu-ra!

Megnézem

Kapcsolódó cikkek