« Vissza

Ezekre a mérőszámokra figyeljünk az e-mail marketingben – 2. rész

E-mail

Az e-mail marketing egyre fontosabb feladat a cégek, vállalkozók életében, hiszen egyre kockázatosabb a közösségi oldalak algoritmusai bízni, hogy üzeneteink elérjék a célközönséget. Az e-maileket szinte mindenki megkapja, legfeljebb nem mindenki nyitja meg, a megnyitási arány növeléséhez viszont vannak bevált tippjeink.

Az e-mailek teljesítményét érdemes folyamatosan monitorozni, egyes mérőszámok pedig kiemelt figyelmet érdemelnek – ezeket gyűjtötte össze a Smart Blogger bejegyzése. Cikksorozatunkat az első rész után folytatjuk.

 

Árbevétel

 

Az előző cikket a konverziós aránynál fejeztük be, és itt is vesszük fel a fonalat, hiszen az egy dolog, hogy mennyien lettek ügyfelek és vásárlók az e-mail hatására, de felmerül a kérdés: mennyit költenek?

Erről is lehet statisztikát szerezni, hiszen a speciális átkattintási linkek segítségével megkülönböztethető, hogy mely bevételek érkeztek az adott e-mail kampányból.

 

ROI

 

Az árbevétel alapján következtethetünk a ROI rövidítéssel emlegetett adatra is, vagyis a befektetéssel arányos megtérülésre. Ez az adat jelzi, hogy az erőfeszítések, vagyis az e-mail kampányba fektetett munkaóra, emberi munkaerő, kreativitás, egyeztetés és pénz milyen arányban van az árbevétellel, van-e haszon az elvégzett munkához mérten.

Megtérült-e a befektetés? – röviden erről szól a ROI (Return on Investment), így jellemzően a cégek, vállalkozások döntéshozói figyelik ezt az adatot.

 

Továbbítási és megosztási arány

 

Jó esetben előfordul, hogy a kampány hatására egyesek nemcsak vásárolnak, de másokat is erre biztatnak, így továbbküldik az e-mailt, vagy az e-mailben elhelyezett linket osztják meg a közösségi oldalakon.

A továbbítási és megosztási arány tehát jelzi, hogy a címzettekből milyen lelkesedést váltottunk ki, mennyire elégedettek a termékkel vagy szolgáltatással, illetve tartják-e annyira hasznosnak vagy érdekesnek az ajánlatot, hogy másokkal is megosszák. Ezzel nagyobb elérést produkál a kampány, mint amit a címzettek listája és az átkattintási arány indokolna.

Ez az adat jelzi, hogy mennyire hűségesek a feliratkozók, illetve kulcsszerepet játszhat az organikus elérés növelésében.

 

Növekedési ráta

 

A későbbi sikerek szempontjából az is fontos kérdés, hogy egyes e-mail kampányok hatására mennyi új feliratkozót szereztünk, mennyi címmel lett gazdagabb az e-mail listánk – figyelembe véve a leiratkozások és a visszaforduló e-mailek számát.

Az egészséges e-mail címlisták növekedési üteme olyan, mint egy egészségesen dobogó szív EKG mintája, vagyis időről időre, a kiküldött e-mailek hatására nő a feliratkozók száma, és ellensúlyozza a lemorzsolódásokat.

 

Élettartam-érték

 

Nem mindegy, hogy egy feliratkozó meddig szerepel az e-mail címlistánkon és ez idő alatt mennyit költ a kampányok hatására. Ezt jelzi az élettartam-érték, amely egy jóslat, és figyelembe veszi az összes adatot, amelyet ebben a cikksorozatban említettünk.

Üzleti emailt szeretne?

A Rackhost kínálatában biztosan megtalálja az Önnek megfelelő csomagot.

Megnézem

Kapcsolódó cikkek