A mai világban már számos módja van annak, hogy elérjük potenciális, vagy akár meglévő ügyfeleinket. Ezek közül az egyik ilyen lehetőség, a hírlevél küldése. Az alábbiakban megpróbáljuk röviden összefoglalni, hogy mire kell odafigyelni, ha emellett a kommunikációs csatorna mellett rakjuk le voksunkat.

Kell-e hírlevél?

A legfontosabb kérdés, amikor azon gondolkozunk, hogy küldjünk-e hírlevelet vagy sem, az a következő: A mi esetünkben egyáltalán érdemes-e, megéri-e foglalkozni vele?

Talán nem

Ha csak a saját email postafiókunk állapotára gondolunk, valóban elolvasunk-e minden hírlevelet, amit kapunk? Még akkor is, ha azokra önként iratkoztunk fel, gyakran nem olvassuk el a hírleveleket. Eljutunk esetleg a feladóig, vagy talán még a levél tárgyáig is, de most őszintén gondoljuk végig, hogy hányszor olvassuk el a hozzánk érkező hírleveleket?

Most gondoljunk bele abba, hogy mennyi idővel és munkával jár pusztán heti egy megfelelő hírlevél összeállítása. Ha ténylegesen jó minőségű hírlevelet szeretnénk készíteni, akkor ez nem kis időbe telik, és ha rendszeresen küldünk az ügyfeleinknek hírleveleket, akkor ez minden alkalommal ugyanennyi teendőt jelent.

Ezek alapján egyes esetekben talán jobb megoldás, ha inkább másra fordítjuk a hírlevelek küldésére szánt időt, pénzt és energiát.

Vagy mégis?

Ugyanakkor az e-mail marketing nagyon hasznos eszköz is lehet, ha megfelelően csináljuk és tevékenységi körünk jellegéből fakadóan tudunk olyan hírleveleket írni, melyek tényleg felkeltik a célcsoport érdeklődését, hasznos tudnivalókat tartalmaznak megfelelően kivitelezve. Természetesen ebben az esetben is sok időt és energiát kell fordítanunk a hírlevek tervezésére és megírására egyaránt, viszont jóval magasabb megnyitási arányt érhetünk el, ezáltal bőven meg is térülhet az erőfeszítésünk. Az eleinte csak érdeklődő személyeket egyre előrébb mozdíthatjuk a vásárlási folyamatban, tehát a hírlevelekkel nem csak a márkaépítést szolgálhatjuk, hanem vásárlókat is generálhatunk.

Hírlevél küldés

A fentiek alapján mérlegeljük, hogy tudunk-e hasznos tartalmakat előállítani és van-e elég nagy, elég érdeklődő célcsoportunk, akik számára érdemes hírlevelet küldeni! Amennyiben úgy döntünk, hogy kommunikációs csatornánk részeként hírlevelet is alkalmazunk, akkor érdemes tisztában lennünk a technikai követelményekkel. A legtöbb email tárhely nem alkalmas hírlevél küldésére, mivel a postafiókokra mennyiségi küldési korlátozások érvényesek. A Rackhost email tárhelyek esetében ez a korlát postafiókonként és óránként maximum 100 címzettnek való küldés. Erre a korlátozásra elsősorban azért van szükség, hogy egy esetleges feltörés vagy spam küldési próbálkozás esetén ne kerüljön fekete listára a levelező szerver, mert akkor semmilyen levélküldés nem lesz lehetséges, az pedig senkinek sem válik előnyére.

Vagyis a hírlevél küldéshez érdemes mindig erre specializálódott szolgáltatást igénybe venni. Számos lehetőség áll rendelkezésre a piacon a hírlevelek küldésére. Ezek közül többen akár tartalomkezelőbe épülő modulokat is kínálnak.

Ha saját hírlevélküldő szervert szeretnénk üzemeltetni, arra megoldás lehet a Virtuális Szerver bérlése, viszont ennek a konfigurációja részletesebb szaktudást igényel.

Továbbá ne feledjük, hogy mindig csak olyan hírlevelet küldjünk, amelybe a fogadó fél is beleegyezett. A feliratkozások kezelése adatvédelmi szempontból is egy sarkalatos pont, illetve mindig biztosítanunk kell lehetőséget a leiratkozásra is.

Összegzés

A hírleveleken túl számos egyéb megoldás létezik manapság arra, hogy ügyfeleinket megszólítsuk. Gondoljuk végig, hogy célközönségünket milyen módon tudjuk a legjobban elérni, és azt a módszert válasszuk! Ha hírlevél küldés mellett (is) döntünk, akkor a legegyszerűbb, ha erre szakosodott szolgáltatásokat veszünk igénybe, és mindig tartsuk szem előtt az adatvédelmi és hírlevél küldési etikett szabályait!