« Vissza

Hogyan kezdjük el és mire figyeljünk linképítés során? – 1. rész

SEO

A keresőoptimalizálás egyik elengedhetetlen eleme a linképítés. A Google keresési találatai között finoman szólva is nehéz előkelő helyet elfoglalni, ha nem mutatnak linkek a honlapunkra, lehetőleg minél népszerűbb weboldalakról. A linképítéshez adtunk már hasznos tippeket egy gyorsan átfutható írásban, de most cikksorozatot indítunk, hogy bővebben fejtsük ki a linképítés fortélyait. Jöjjön az első rész!

 

Miért fontos a linképítés?

 

Egy honlap akkor szerez tekintélyt a Google algoritmusainak “szemében”, ha linkek mutatnak rá. Ezt alapvetően két módszerrel lehet elérni: olyan tartalmat gyártunk, amely mások szerint is említésre – és linkelésre – érdemes, illetve direkt és indirekt módszerrel vesszük rá más weboldalak szerkesztőit, hogy linkeljenek ránk. Ennél persze összetettebb a módszer, ezt járjuk körbe a cikksorozatban.

 

A Google úgy tekint egy másik oldalról történő linkelésre, mint egy szavazatra, amely szerint az adott témában a honlapunk említésre érdemes – a kereső szempontjából is. Minél több ilyen “szavazatot” kapunk és minél több helyről, annál jobb helyezést érünk el a találatok között. Önmagában ez még nem elég, hogy a Google-kereső első oldalán landoljunk, de kihagyhatatlan az ehhez vezető úton.

 

Linképítési technikák

 

A linképítés négy fő módszerét különböztetjük meg:

 

  • linkelés önmagunktól;
  • linkelés kérése más oldalaktól;
  • linkelés vásárlása;
  • linkelés kiérdemlése.

 

Vegyük is sorra a módszereket!

 

Linkelés önmagunktól

 

Ide tartoznak azok a linkelések, amelyeket mi magunk végzünk más oldalakon. Természetesen nem arról van szó, hogy ellopjuk a belépési adatokat, a hackelésnél sokkal kifinomultabb, és persze legális módszerek is léteznek.

 

Például linkelhetünk

 

  • közösségi oldalakon (pl.: Facebook, LinkedIn, Pinterest);
  • kommentben;
  • online fórumokon;
  • Facebook-csoportokban;
  • LinkedIn-csoportokban.

 

Persze ezekkel a módszerekkel csínján kell bánni, hiszen a Google spamként is tekinthet rájuk – különösen a kommentként és a csoportokban elhelyezett, gyanúsan sok link esetén. A kommentek esetében nem szabad céltalanul linkelni! Csak a honlapunk témájáról szóló bejegyzések alatt érdemes linkkel kommentelni – releváns, hozzáadott értéket nyújtó, a kommentek közötti beszélgetésbe illő szöveggel kísérve.

 

Még a linképítés, sőt, a honlap indítása előtt kifejezetten ajánlott ellenőrizni, hogy a domain név a közösségi oldalakon is szabad-e. Ha például a facebook.com/ és az instagram.com/ után beírjuk a domain nevünket, és ezt már foglalja egy-egy profil, érdemes átgondolni a névválasztást. Ha ugyanis az összes népszerű közösségi oldalon foglalni tudjuk a nevet – és a nevet birtokló profilon még aktivitást is mutatunk –, akkor rögtön értékes linkelésként tekint rájuk a Google.

 

Mivel az összes közül ezek a legegyszerűbb linkelési módszerek, a Google nem úgy díjazza, mint például egy népszerű oldal egyedi tartalmán belüli linkelést, de ezeket a lehetőségeket is ki kell használni.

Kapcsolódó cikkek