« Vissza

Ezt a SEO-szempontot ne hagyja figyelmen kívül: negyedik elem került Google-kereső kívánságlistájára

SEO

E, mint Experience, vagyis tapasztalat – ez a Google-kereső algoritmusának új elvárása. Eddig a kiemelkedően fontos SEO-tényezőket E-A-T rövidítéssel emlegették, hiszen a szakértelem, a tekintély és a megbízhatóság (E=Expertise, A=Authoritativeness, T=Trustworthiness) volt a három fő elvárás. Most már tehát négy betűvel (E-E-A-T) jelölik a formulát, amely a titok nyitja a minél előkelőbb helyezésekért a találati listán.

 

Mit jelent pontosan “tapasztalat” elvárása és milyen hatással van ez a keresőoptimalizálásra? Erre keressük a választ az Ahrefs segítségével.

 

Mit jelent pontosan a tapasztalat elvárása?

 

Egy témában szerzett valós, első kézből származó tapasztalat.

 

Például:

 

  • egy új iPhone értékeléséhez olyan ember tapasztalata kell, aki valóban használta a telefont;

 

  • egy koncertről írt riporthoz ott kell lenni az előadáson;

 

  • egy recept csak akkor lesz értékes a Google szemében, ha érezhető és/vagy látható, hogy aki írta, el is készítette már az ételt.

 

Mi a különbség a tapasztalat és a szakértelem között?

 

Joggal merül fel a kérdés, de az alábbi példákkal remekül érzékeltethető, hogy miért volt szükség az új szempont bevezetésére:

 

  • jogi ügyekben szakértő csak ügyvéd vagy bíró lehet, míg tapasztalt olyan ember is lehet, akinek nincs jogi végzettsége, de volt már részese jogi eljárásnak, amelyből mások számára is hasznos tapasztalatokat szűrt le;

 

  • autózás terén szakértő csak győzelmeket elérő autóversenyző lehet, míg tapasztalt olyan ember is lehet, aki jogosítványa megszerzése óta hosszú évek alatt több százezer kilométert tett meg.

 

Hogyan lehet bizonyítani a tapasztalatot?

 

Az a legjobb, ha saját készítésű fotó vagy videó formájában van bizonyítékunk az első kézből szerzett tapasztalatról, de a releváns linkelés is megfelelhet erre a célra.

 

Persze szöveges célzás is jó, például egy autó tesztelésénél fontos hangsúlyozni, hogy az autóval már több száz kilométert megtettünk.

 

A tapasztalatot referenciaként szolgáló idézetekkel is lehet bizonyítani a honlapunkon, ügyfelektől és vásárlóktól származó beszámolókból. Sok weboldalon lehet látni ezt a megoldást, de figyelni kell néhány nagyon fontos szempontra, amikor ilyen ajánlásokat gyűjtünk – ezeket egy cikkben össze is foglaltuk.

 

Természetesen az is jelezheti a tapasztalatot, ha más honlapok, blogok, híroldalak is hivatkoznak ránk egy témában.

 

Nem fontos, hogy a weboldal tulajdonosa rendelkezzen tapasztalattal, csak az a lényeg, hogy tapasztalatot mutasson, vagyis az új elvárást azzal is teljesíthetjük, ha vendég szerzőként szakértők írnak nálunk cikkeket – ahogy a Rackhost Tudásbázison is.

 

Még mindig a megbízhatóság a legfontosabb!

 

A Google-kereső algoritmusa tehát már négy szempontot emel ki, de továbbra is van közötte egy, amely sokkal fontosabb, mint a másik három: ez pedig nem más, mint a megbízhatóság.

 

Ami azt illeti, a másik három elvárás (szakértelem, tekintély, tapasztalat) csak arra kell, hogy az algoritmus el tudja dönteni, hogy egy tartalom(készítő) megbízható-e.

Kapcsolódó cikkek