Üzleti email csomagjaink
Kívülállóként azt lehetne feltételezni, hogy a hírlevélre feliratkozók az összes e-mailre kíváncsian kattintanak – sajnos ez nem így van. Az online marketing egyik legfontosabb eszközét rendszeresen alkalmazó cégeket talán nem is lepi meg a Campaign Monitor friss kutatási eredménye: 100 milliárd hírlevél vizsgálatából kiderült, hogy az e-mailek mindössze 18 százalékát nyitják meg. Mit tehetünk, hogy az átlagnál többen olvassanak legújabb ajánlatunkról? Milyen trükköt lehet bevetni, hogy a honlapunkra kattintsanak a hírlevélben elhelyezett linkekről? Van pár hasznos tippünk!
1, Ne kérjük a kattintást!
Még mielőtt bárki megijedne: ez nem azt jelenti, hogy ne helyezzünk el linkeket a hírlevélben! Ha már itt tartunk: linkek nélkül nem is érdemes hírlevelet küldeni.
Csupán arról van szó, hogy hosszútávon kifizetődő lehet, ha nem kérünk direktben kattintást, csak a megfelelő helyeken elhelyezzük a linkeket. Erre tökéletes példa az online híroldalak általános gyakorlata: ott sem kérik, hogy kattintson az olvasó ide és ide, és még ide is. Csupán a cikk vagy blogbejegyzés releváns részében elhelyezik az adott információval kapcsolatos korábbi hírt, ha pedig valaki arra a részre részletesebben kíváncsi, tudja, hogy csak kattintania kell.
Ez a trükk működik hírleveleknél is, ha pedig hasznos írással kötjük le az olvasót, talán még több érdekes linket tudunk elhelyezni, mint direkt kérésekkel, és a kattintási arány is jobb lehet. Érdemes kísérletezni a módszerrel!
2, Rögtön felismerhető tárgy
Az alacsony kattintási arányok miatt szinte minden azon múlik, hogy a hírlevél szerkesztésekor mi kerül a tárgy mezőbe. És itt nem feltétlen arra gondolunk, hogy mit kommunikálunk, hanem arra, hogy miként.
Rendkívül hasznos kitalálni egy stílust, kezdve attól, hogy hol és milyen emojit helyezünk el a tárgyban, milyen szavakat használunk, hány karakteres tárgyat írunk, tegezve vagy magázva szólítjuk meg a feliratkozót, stb.
Ha minden ilyen kérdésben döntést hozunk, majd ehhez hosszútávon is tartjuk magunkat, akkor egy pillantás alatt leesik a címzetteknek, hogy mi küldtük az e-mailt, talán el sem kell olvasnia hozzá a tárgyat. Már az is elég lehet, ha minden hírlevél tárgyában ugyanaz az első egy-két szó.
3, Kérjünk véleményt!
A kattintásra vezetés másik módszere, ha látszólag érdek nélkül kérjük, vagyis nem a saját linkünkre kell klikkelni (legalábbis először), hanem kérdések megválaszolására.
Csak egy nagyon egyszerű példaként:
Itt a kánikula, hogyan teszi tűrhetővé?
- Légkondival
- Jéghideg üdítővel
- Legyezővel
- Mindegyikkel!
Persze lehet ennél bonyolultabb is, mint egy kis piackutatás, vagy kvízként agytorna, esetleg tippet kérhetünk egy cégünket foglalkoztató kérdésben. Ha bármiről kérjük az olvasó véleményét, máris cselekvésre (kattintásra) ösztökéljük, ez az előzetes praktika pedig pár sorral később a honlapunkra terelésnél gyümölcsözhet.