« Vissza

Mi kell a hatékony hírlevélhez?

E-mail

Rengeteg apró hírleveles trükkről lehet olvasni a tanácsadó blogokon, hogy az online marketing legfontosabb eszközéből miként facsarjunk ki minél több hasznot. Az információk zajában viszont sokszor elveszik a lényeg, vagy mi magunk felejtjük el a legfontosabb tudnivalókat. Ha az alapvető szabályokkal nem vagyunk tisztában, akkor használhatunk akármilyen GIF-et, emojit vagy menő grafikát, mit sem ér a hírlevelünk.

Ajánlat

Ez a legegyértelműbb “törvény”, mégis sokan nem veszik komolyan: minden hírlevélben legyen ajánlat! Csak azért, hogy bejelentkezzünk, nem szabad hírlevelet küldeni. Csak akkor terheljük az érdeklődők “postaládáját”, ha van is egy vonzó ajánlatunk.

Rendszeresség

Ha mindig ugyanabban az időpontban, ugyanolyan időközönként küldünk hírlevelet, egy idő után már várják is a feliratkozók. De vigyázzunk: a rendszeresség ne napi hírlevelet jelentsen, túl sok e-mail esetén a spam mappában kötnek ki!

Személyes felhívás

Amennyiben nem csak egy webshopunk van, vagyis találkozunk a vásárlókkal, személyesen is kérjük őket feliratkozásra. Meg kell kérni minden alkalmazottat, hogy ajánlják a látogatók figyelmébe a hírlevelet, az elégedett vásárlók nyitottak lesznek rá!

Személyre szabás

Az e-mail címek listája olykor személyre szabott ajánlatokhoz is ihletet adhat, például névnapok esetén, vagy ha az ügyfelek egy csoportjáról tudjuk, hogy mire lehet szükségük. Küldjünk nekik speciális ajánlatokat, vagy csak szövegezzük másként, mint a többit.

CTA gomb

A “call to action” gomb nélküli hírlevél annyira észszerű, mint egy videóinterjú hang nélkül. Akármilyen hírlevélküldő rendszert használunk, beállítható egy jól észrevehető gomb linkeléssel, hogy a megfelelő honlapra irányítsuk a címzettet. Hiába van egy jó ajánlatunk, ha nem jut el odáig az ügyfél – könnyítsük meg a dolgát.

Legyünk informatívak

Mindenki szereti a jó ajánlatokat, de akkor lelkesednek értük igazán, ha egy hasznos olvasnivaló a körítés. Ha tanítja őket egy hírlevél, vagy úgy érzik, többek lettek általa, sokkal szívesebben kattintanak a már emlegetett CTA gombra, mintha csak a marketing szöveget kapnák.

Címadás

Ha nincs egy figyelemfelkeltő címe a hírlevélnek, akkor a kukában végzi. Itt nagyon óvatosnak kell lenni, nem szabad a ló túloldalára esni, hiszen ha túlságosan nyomulunk, spamnek is hihetik az e-mailt. Legyünk kreatívak és tömörek, illetve figyeljünk a helyesírásra, itt ugyanis nincs helye hibának!

Időzítés

A hírlevelek küldését kora délután szokták leginkább tanácsolni, hiszen a munkanap elején mindenki el van havazva a sok feladat és e-mail feldolgozásával, munkaidő végén pedig ha kattintanak is az üzenetre, nem lesznek olyan figyelmesek, hiszen haladnának a teendőikkel. Este pedig nem küldünk hírlevelet, csak indokolt esetben! Különleges célközönség esetén természetesen el lehet térni ezektől a szabályoktól, amelyek csak a többségre igazak, nem mindenkire.

Reszponzivitás

Akármilyen jó lehet a hírlevelünk tartalma, ha nincs mobilra optimalizálva. A reszponzív dizájn a legtöbb hírlevélküldőnél alapvetés, de mindenképp ellenőrizzük próba e-mailekkel, különben feleslegesen dolgozunk az e-mailekkel.

Üzleti emailt szeretne?

A Rackhost kínálatában biztosan megtalálja az Önnek megfelelő csomagot.

Megnézem

Kapcsolódó cikkek