IT fogalmak

Ismertetjük a fontos IT fogalmakat. Köztük érdekes és hasznos információkat adunk a domain nevekről, webtárhelyekről, email címekről, szerverekről, virtuális szerverekről. Nem csak az online világban és az informatikában előforduló egyes fogalmakat ismertetjük, de bemutatjuk a történetüket, eloszlatjuk a tévhiteket, valamint segítünk a használatukban is.

  • Kívülállóként azt lehetne feltételezni, hogy a hírlevélre feliratkozók az összes e-mailre kíváncsian kattintanak – sajnos ez nem így van. Az online marketing egyik legfontosabb eszközét rendszeresen alkalmazó cégeket talán nem is lepi meg a Campaign Monitor friss kutatási eredménye: 100 milliárd hír...
  • Tiszát és Dunát egyszerre lehet rekeszteni to-do appokkal, a bőséges és kiváló választék ellenére azonban sokan ódzkodnak a tennivalólisták használatától. Például mert annyira az e-mailek világában élnek, hogy a levelező rendszerről nem szívesen lépnek át egy másik alkalmazásba a feladatokért. Erre...
  • Amennyiben domainekről van szó, Magyarországon talán az első, ami eszünkbe jut az a .hu vagy a .com végződés. Viszont számtalan egyéb lehetőségünk van, amelyeket megéri kihasználni. Érdemes-e lefoglalni a cégnév, brand vagy bármely domain .eu verzióját? Vagy eleve .eu végződésű domainnel megjelenni...
  • A landing oldalak nem összetévesztendők a honlapokkal, ugyanis egyetlen céljuk van: elérni, hogy a látogatók feliratkozzanak egy hírlevélre. Ez egyszerűen hangzik, de elérni már nem olyan könnyű. Szerencsére már rengeteg bevált tipp növelheti a vállalkozások esélyét az aranyat érő címlisták bővítésé...
  • Az e-mailek tárgyának jelentőségét hajlamosak vagyunk félvállról venni, ami az olvasástól elrettentő bakik sorát eredményezi, még cégvezetőknél is. Az online levelezés kultúrájának valamiért nem része a tárgy mező átgondolt kitöltése – tisztelet a kivételeknek! – ezért összeszedtük, mi mindenre érde...
  • Rengeteg apró hírleveles trükkről lehet olvasni a tanácsadó blogokon, hogy az online marketing legfontosabb eszközéből miként facsarjunk ki minél több hasznot. Az információk zajában viszont sokszor elveszik a lényeg, vagy mi magunk felejtjük el a legfontosabb tudnivalókat. Ha az alapvető szabályokk...
  • Egyre divatosabb fizetős hírlevelet indítani, ami érthető is: készítői a maguk urai lehetnek, ha olyan közönséget építenek, amelynek tagjai pénzt is szívesen áldoznak az exkluzív tartalmakért. Mindössze egy hírlevélküldő szolgáltatás kell hozzá, és lehet is értékes márkát építeni. Még mielőtt azonba...
  • A számítási kapacitás fejlődésével és a virtuális szerverek elterjedésével egyre elérhetőbb a nagyközönség számára a saját TS vagy akár játékszerver üzemeltetése. Ilyen lehet egy barátokkal megosztott MineCraft, CS:GO, GTA szerver, vagy újabban Valheim szerver. Számos különböző játékról lehet szó, a...
  • A márkaépítés talán leginkább alulértékelt része az e-mailek aláírása. Az üzenetek végén megjelenő névjegy – már ha rendelkezünk ilyennel – elég sokat elmond az igényességről. Az ügyfelek és kollégák sűrűn találkoznak vele, így a megítélésünk ezen is állhat vagy bukhat, főként ha nincs személyes ism...
  • Hogyan lehet manapság független alkotóként megélni? – teszi fel a kérdést honlapján a Ghost. Persze, hogy felteszi, hiszen ez a szolgáltatás maga a válasz. Ajánlottunk már több olyan oldalt, ahol kényelmesen indítható fizetős hírlevél, de a tartalomgyártók Szent Grálja külön bejegyzést ér. A jelző n...
  • Sajnos előfordulhat, hogy a szolgáltató – ahol az email címünket létrehoztuk – megszűnik, vagy az email szolgáltatását kivezeti. Ilyen például a Vodafone, mely bejelentette, hogy megszűnik a UPC Webmail és az ehhez kapcsolódó e-mail szolgáltatás technikai támogatása. Ez azt jelenti, hogy nem használ...
  • Lájkok, követések, megosztások – mindegyik kell ahhoz, hogy egy honlap tartalma elérje a célközönségét. Pár remek WordPress-bővítmény segítségével könnyebb lesz érvényesülni a Facebookon és egyéb közösségi oldalakon. Megosztás gombok Nem magunknak írjuk és szerkesztjük a weboldalt, el kell jutnia a...