« Vissza

Milyen stratégiát kövessünk az influenszer marketinghez? – 3. rész

Online marketing

Az influenszereknek több típusa van, de bármelyiket is választjuk, előre megtervezett stratégia szerint kell velük együttműködni – a célok világos megfogalmazásától egészen a tartalmak újrhasznosításáig. Ezt a folyamatot rendkívül részletesen, lépésről lépésre írta le a Buffer szakmai blogja, így aki véleményvezérekkel szeretne dolgozni, érdemes elolvasnia összefoglaló cikksorozatunkat. Az első és második rész után folytatjuk.

 

6, Keressünk potenciális influenszereket

 

A cikksorozatban korábban említett lépések után már kirajzolódik, hogy milyen típusú influenszereket keresünk a kampányhoz, kezdődhet a keresés!

Ehhez mutatunk pár gyakorlati tippet:

Nézzük meg, hogy ki beszél rólunk: Ha van olyan influenszer, aki már magától is ajánlotta cégünk termékét vagy szolgáltatását, esetleg már felhasználói tartalmat is készített, benne komoly potenciál lehet, hiszen az együttműködés így még hitelesebb lesz.

Keresés és hashtagek: Ott van persze a klasszikus módszer, használjuk a közösségi oldalak keresőjét a tervezett kampányunk kulcsszavaival és hashtageivel.

Hírfolyam ajánlások és felfedező funkció: A céges közösségi médiás profilt is hasznos bevetni, hiszen a hírfolyam olyan tartalomgyártókat ajánlhat, akik rezonálnak a cégünkkel, illetve a felfedező felületeken (pl.: az Instagram nagyító ikonos menüpontja) is megjelenhetnek ilyen véleményvezérek.

 

7, Szűkítsük a listát

 

Ha megvannak a jelöltek, akkor szűkítsük a toplistát az alábbi paraméterek alapján:

Célközönség: Az influenszer jelöltek közönsége mennyire fedi le a célközönségünket? A jelöltektől kérhetünk demográfiai adatokat és egyéb anonim statisztikákat a követőtáborukról, amelyek alapján eldönthetjük, hogy érdemes-e gondolkodni az együttműködésben.

Látható statisztikák: Bizonyos adatokhoz nincs szükség belsős információkra, a posztokra érkező reakciók alapján több fontos statisztikai alapján is lehet versenyeztetni a jelölteket. Főként azt érdemes figyelni, hogy a követők mennyire elkötelezettek a minket is érintő témák után, mennyire aktivizálják őket ezek a posztok.

Márkaértékek: A cégünk és az influenszer által képviselt értékeknek fontos fedniük egymást, hiszen ez is a hiteles együttműködés kulcsa. Ha például számunkra elsődleges fontosságú a környezetvédelem, akkor nem lehet olyan emberrel dolgozni, aki a tartalmaiban ezt sosem hangsúlyozza, esetleg még bagatelizálja is a kérdést.

 

8, Keressük fel az influenszereket

 

Eljött tehát az idő, hogy felkeressük a szűkített listára kerülő influenszereket.

Olykor a cégek elkövetik azt a hibát, hogy a közösségi médiás profilnak üzennek, de fontos, hogy mindig e-mailben kommunikáljunk az influenszerekkel. Csak akkor írjunk direkt üzenetet ilyen platformon, ha sehol sem találjuk az e-mail címét, de amint megadja válaszban a kontaktot, e-mailben folytassuk az egyeztetést.

Ne sablon üzenetet, hanem személyre szabott e-mailt írjunk. Mutatkozzunk be, jelezzük az együttműködési szándékot, mutassuk be röviden a céget, és indokoljuk meg, hogy miért pont vele szeretnénk dolgozni. Az sem árt hangsúlyozni, hogy a termékeink és szolgáltatásaink miért lennének előnyösek az influenszer közönsége számára, és jelezni, ha külön nekik szóló kedvezményeket kínálnánk.

A folytatásért olvassa el cikksorozatunk következő részét is!

Kapcsolódó cikkek