Az influenszereknek több típusa van, de bármelyiket is választjuk, előre megtervezett stratégia szerint kell velük együttműködni – a célok világos megfogalmazásától egészen a tartalmak újrhasznosításáig. Ezt a folyamatot rendkívül részletesen, lépésről lépésre írta le a Buffer szakmai blogja, így aki véleményvezérekkel szeretne dolgozni, érdemes elolvasnia összefoglaló cikksorozatunkat, amelyet az első, második és harmadik rész után zárunk.
9, Tisztázzuk a részleteket – szerződéssel!
Gyakori hiba, hogy a felek rögtön belevágnak a munkába, anélkül, hogy precízen és lepapírozva tisztáztak volna minden részletet. Pedig a zökkenőmentes együttműködéshez, a célok eléréséhez és az jó munkaviszonyhoz elengedhetetlen ez a “bevezetés”.
Fontos tehát megadni minden egyes információt, ami a munkavégzéshez jól jöhet, illetve írni egy világos szerződést a feladatokról és juttatásokról.
Az elvárások legyenek egyértelműek és számonkérhetőek, ide értve például
- a határidőket;
- a minőségi követelményeket;
- a tartalomgyártási folyamatokat;
- a tartalmak formátumait és hosszát;
- a terjesztési folyamatokat;
- a fizetési feltételeket;
- a kampány méréséhez szükséges adatokat;
- az elkészült tartalmak tulajdonjogát és használati jogát;
- esetleges jogi irányelveket;
- és a kampány céljait.
Az influenszereknek küldött briefekben érdemes vázolni a cég jövőképét, hogy a tartalomgyártó ezt is figyelembe tudja venni az ötletelésnél.
A termékek és szolgáltatások legfontosabb információit, előnyeit és értékesítési pontjait is meg kell fogalmazni, hogy az influenszer a céloknak megfelelő munkát végezzen.
Mit szabad és – főként – mit nem szabad? – ezt a kérdést is hasznos tisztázni, ehhez pedig kommunikálni kell a cégen belüli elvárásokat, emberi és céges értékeket, hogy az influenszer minden szempontnak meg tudjon felelni.
Amennyiben a kampányhoz tartoznak kedvezményes kódok, linkek, QR-kódok, azokat is el kell küldeni.
Mindez alapján felmerül a kérdés: nem lesz így túl sok az előírás? Nos, soknak tűnhet, de mindenre szükség van, viszont tömören, egyszerűen, lényegre törően kell megfogalmazni az influenszernek, akivel együttműködünk.
Ha túl sok információt zúdítunk rá, az negatív hatással lesz a kreativitására, illetve hagyni kell az alkotói szabadság érvényesülését, hiszen kizárólag az influenszer érzi igazán, hogy mire és hogyan van szüksége a követőtáborának.
10, Osszuk meg a tartalmakat
Az influenszer marketing lényege, hogy a népszerű véleményvezérek a saját csatornáikon osztják meg a tartalmakat. Fontos viszont, hogy mi is megosszuk ezeket a tartalmakat, megjelöljük az influenszereket a posztokban, és akár extra (kulisszák mögötti) tartalmakat is készítsünk az együttműködésről.
Az Instagramon megoldható, hogy ugyanaz a bejegyzés két (vagy több profilon) egyszerre jelenjen meg, itt mindenképp éljünk ezzel a lehetőséggel.