Az influenszereknek több típusa van, de bármelyiket is választjuk, előre megtervezett stratégia szerint kell velük együttműködni – a célok világos megfogalmazásától egészen a tartalmak újrahasznosításáig. Ezt a folyamatot rendkívül részletesen, lépésről lépésre írta le a Buffer szakmai blogja, így aki véleményvezérekkel szeretne dolgozni, érdemes elolvasnia összefoglaló cikksorozatunkat. Az első rész után folytatjuk.
4, Vizsgáljuk meg célközönségünk tartalommal és platformokkal kapcsolatos preferenciáit
Mielőtt megkeresnénk az influenszer jelölteket, mindenképp végezzünk kutatást a célközönség preferenciáiról. Ki kell deríteni, hogy milyen platformokat használnak legszívesebben, illetve azt is, hogy ezeken a platformokon milyen tartalomtípusok váltják ki belőlük a legnagyobb aktivitást.
Ez nem csak a közösségi média lehet, például a podcastok mellett egyre népszerűbbek a hírlevelek is, utóbbi kategóriában igen komoly konverziókról számolnak be a tudatosan együttműködő cégek.
Olyan specifikus csatornákon is lehet gondolkodni, mint a Discord- vagy Facebook-csoportok, ahol aktív közösségek érhetők el.
Természetesen nem csak egy platformban kell gondolkodni, több felületen is megoszthatók az influenszerekkel készült posztok, a lényeg, hogy minden felhasznált platformon aktivitást mutasson a célközönség.
Ha már az aktivitást nézzük, figyeljük azt is, hogy milyen típusú tartalmakhoz kapcsolódik. Edukációs videók mozgatják meg a célközönségünket? Esetleg termékbemutatók? Vagy vicces videók? Netán vlogok? Fontos ezt meghatározni, hiszen így sokkal egyszerűbb kiválasztani a számunkra megfelelő influenszert az együttműködésre.
Tipp: Az aktivitás megfigyeléséhez érdemes átnézni ezt a cikksorozatot, ahol a legfontosabb közösségi médiás statisztikákat mutatjuk be.
5, Olyan influenszereket keressünk, amelyek a megfelelő követőtáborral rendelkeznek
Az első 4 lépés után már kezdhetünk válogatni az influenszerek között.
Ehhez érdemes eldönteni, hogy milyen népes követőtáborral rendelkező tartalomgyártókat keresünk. A nano influenszerektől kezdve a mega influenszerekig több kategória is van, sőt, a véleményvezérek akár cégünk alkalmazottjai is lehetnek.
Az influenszerek 5 típusáról ide kattintva részletesen olvashat, és a cikk is utal rá: nem biztos, hogy a legtöbb követővel rendelkező véleményvezér a legjobb választás. A kisebb követőtáborral rendelkező profiloknál arányaiban sokszor nagyobb aktivitást lehet észlelni, mint a többszázezres közönséggel rendelkező hírességek posztjainál.
A nano vagy mikro influenszerekkel való együttműködés tehát költséghatékonyabb lehet, a legtöbb esetben ilyenkor ügynökséggel sem kell egyeztetni, és sokkal specifikusabb témában gyártanak tartalmat, így a követők elköteleződése is komolyabb a téma iránt.
Az igazi hírességeknek is megvan az előnye, például remek választás, ha az a kampány célja, hogy a márkát széles körben megismerjék.
A folytatásért olvassa el cikksorozatunk következő részét is!