Amíg a közösségi oldalas profilokat nem monitorozzuk, csak félmunkát végzünk: az igazán sikeres online marketinghez figyelni kell a statisztikákat! Csak az adatok monitorozásával lehet megfelelő következtetéseket levonni a célközönségünkről, a hirdetési keretről, a trendekről és a fejlődési lehetőségekről. A Semrush szakmai blogja össze is gyűjtötte a legfontosabb statisztikákat, amelyeket igazán hasznos követni a közösségi médiában.
Növekedési ráta
Bizonyos időszakonként – negyedévente ajánlott leginkább – érdemes megnézni, hogy az előző vizsgált időszakhoz képest hány százalékkal nőtt a követőtáborunk az adott közösségi oldalon.
Megtekintések
Ez a szám jelzi, hogy az adott tartalom hányszor jelent meg a felhasználók számára. Elsőszámú figyelmeztető jel, ha ez a szám alacsonyabb az átlagnál, hiszen arra utal, hogy az algoritmus és a célközönség számára sem volt elég érdekes és figyelemfelkeltő a tartalom.
Videós megtekintés
A videókat minden közösségi oldal algoritmusa előnyben részesíti, de mivel ezen a téren is óriási a verseny, fontos figyelni a nézettségi adatok alakulását. Mindenhol máshogy számolják ezt az adatot: a YouTube-on például csak legalább fél perc lejátszása ér egy megtekintés, míg a Facebookon és az Instagramon ehhez három másodperc is elég.
Átlagos megtekintési időtartam
Az imént említett példák miatt pusztán a megtekintési adat félrevezető lehet, így fontos összevetni azzal, hogy átlagosan mennyi ideig nézték a videót, és mindezt annak fényében vizsgálni, hogy milyen hosszú volt a videó. Az átlagos megtekintési időtartamhoz a teljes nézettségi időtartamot (percben megadva) kell elosztani a videós megtekintések számával.
Említések
Minél többen beszélnek egy márkáról – pozitív véleménnyel – a közösségi oldalakon, annál jobb. Ezt egyrészt a taggelések számával is lehet figyelni, de nem mindenki használja ezt a funkciót, így érdemes hagyományos keresővel is böngészni az említéseket.
Reakciók
A felhasználók reakciók, tehát lájkok (a Facebookon vagy a LinkedInen ez különféle érzelmekkel is párosul, ezért a reakció elnevezés) formájában adnak visszajelzést a tartalomról. Ha a tartalmak nem rezonálnak a célközönséggel, akkor erről elsőként a reakciók számának csökkenése tanúskodik.
Hozzászólás
A kommentek számát különösen érdemes figyelni, hiszen egy komment megírása sokkal több időt és energiát vesz igénybe, mint egy lájkolás, így komolyabb elkötelezettséget is mutat a márka felé. A hozzászólások száma növelhető, ha válaszolunk is a kommentekre és így beszélgetést kezdeményezünk.
Megosztások
A megosztások száma jelzi leginkább, hogy mennyire volt hasznos és érdekes a tartalom – méghozzá olyannyira, hogy a követőink másokkal is megosszák. A márka annál megbízhatóbbnak tűnik a közösségi médiában, minél többen osztják meg a tartalmait, és persze forgalomnövekedéssel is jár.