« Vissza

Kisokos kezdőknek: így indítható be a céges Pinterest? – 4. rész

Online marketing

Kétféle közösségi oldal létezik: amelyen kötelező jelen lenni és amelyen ajánlott. Utóbbi kategóriába tartozik a Magyarországon is egyre népszerűbb Pinterest, de női célközönség esetén már inkább a kihagyhatatlan jelző illik rá. Sok cégnek tehát kifizetődő lenne itt is posztolni, viszont nem annyira ismert a működése mint a Facebook, az Instagram vagy a YouTube esetében. Ezen segít cikksorozatunk: könnyen emészthető formában adjuk át a legfontosabb tudnivalókat egy céges Pinterest-oldal beindításához. Az alapelveket tisztázó első, az alap fogalmakat elmagyarázó második és a tartalomkészítés gyakorlatát indító harmadik rész után jöjjön a befejezés.

 

Pinterest-tábla szerkesztése

 

A pineket téma szerint csokorba gyűjtő táblákra keresőoptimalizáló eszközként tekintsünk. Az elnevezésük ugyanis SEO-szempontból rendkívül fontos, így a kulcsszavakat mindenképp tartalmaznia kell. Növeli a hatékonyságot, ha ugyanazokkal a kulcsszavakkal nevezzük el a Pinterest-táblákat, amelyekre a honlapunk, webshopunk is épül. A legjobb kulcsszó megtalálásához ajánlunk egy hasznos cikksorozatot, csak ide kell kattintani érte.

 

Kezdjük el a tartalomgyártást!

 

Az eddig megosztott információk és tippek alapján már gyerekjáték lesz a tartalmak előállítása a Pinteresten. Ehhez csak az oldal felső sávjában a “Létrehozás” gombra kell kattintani, majd ott kiválasztani, hogy ötletpin, pin vagy hirdetés készítése a cél.

 

A legegyszerűbb a pinekkel kezdeni, ennél a választásnál megjelenik egy szerkesztői felület. A bal oldalán feltölthetjük a vizuális tartalmat (fotó, grafika, videó), jobb oldalt pedig beírhatjuk a pin nevét, lejjebb pedig részletes leírást és a hozzá tartozó linket. A jobb felső sarokból legördülő menüvel választhatjuk ki, hogy a pint melyik táblához adjuk, vagy új tábla is létrehozható. Végül pedig eldönthetjük, hogy rögtön megosztjuk a pint, vagy időzítjük a publikálást.

 

Tippek a Pinterest-stratégiához

 

A tartalommarketing mit sem ér stratégia nélkül, ez a Pinteresten sincs másként. Íme néhány tanács azoknak, akik eredményeket akarnak elérni ezen a közösségi oldalon.

 

Bevált tartalomtípus készítése

 

Ha újak vagyunk a Pinteresten, először csak böngésszük sokat az oldalt, és figyeljük a posztok által generált aktivitást. A hozzászólások és a követők száma nyilvános, nyugodtan merítsünk ihletet a sok kommentet generáló és nagy rajongótábort építő bejegyzésekből és profilokból.

 

Sűrű posztolás

 

A Rackhost Tudásbázis korábbi cikkében alaposan átvettük, hogy az Instagramon, a Facebookon és a LinkedInen milyen sűrűn érdemes posztolni. A Pinterest teljesen más, mint a felsorolt közösségi oldalak, itt jóval gyakrabban ajánlott posztolni, legalább napi 3 pin az ajánlott. Ha ehhez tartjuk is magunkat, akkor különösen elkél a közösségi média marketinghez ajánlott naptár, ide kattintva megtudhatja, hogy mire kell figyelni a készítése során.

 

Örökzöld tartalmak újrahasznosítása

 

Egy céges blogon kiemelt fontosságú az örökzöld tartalom, amelyhez készíthető kép, grafika és videó is, és ehhez a Pinteresten linkelhető a bejegyzés is. Ne féljünk egy örökzöld tartalmat sokszor felhasználni: rengeteg alkalommal linkelhetjük, csak mindig más legyen a hozzárendelt vizuális tartalom!

Kapcsolódó cikkek