Kétféle közösségi oldal létezik: amelyen kötelező jelen lenni és amelyen ajánlott. Utóbbi kategóriába tartozik a Magyarországon is egyre népszerűbb Pinterest, de női célközönség esetén már inkább a kihagyhatatlan jelző illik rá. Sok cégnek tehát kifizetődő lenne itt is posztolni, viszont nem annyira ismert a működése mint a Facebook, az Instagram vagy a YouTube esetében. Ezen segít cikksorozatunk: könnyen emészthető formában adjuk át a legfontosabb tudnivalókat egy céges Pinterest-oldal beindításához. Az alapelveket tisztázó első és az alap fogalmakat elmagyarázó második után jöjjön a harmadik rész, a tartalomkészítés gyakorlatával.
Üzleti fiók létrehozása
Személyes fiókként is használható a Pinterest, de így nem jutunk statisztikákhoz, nem tudunk hirdetni, illetve nem tudjuk kihasználni a közösségi oldal összes funkcióját.
Üzleti fiókot kell tehát létrehozni, amelynek előnyeit és kezdő lépéseit mind megtaláljuk az alábbi linken:
https://business.pinterest.com/hu/
Meglévő személyes profilt is át lehet alakítani üzletivé, ehhez csak a jobb felső sarokban látható, lefelé mutató nyílra kell kattintani, ahol megjelenik az üzleti profillá alakítás menüpont. Ezután megjelenik egy ablak, ahol a regisztrációhoz hasonló rubrikákban kell adatokat megadni.
Amennyiben már voltak követőink, nem veszítjük el őket, minden ugyanolyan lesz, mint a személyes fióknál volt, csak ezután már elérjük a Pinterest összes funkcióját.
Üzleti fiók adatai
Ha megvan az üzleti fiók, érdemes az adatok megadásával kezdeni a munkát.
A “Beállítások” menüpontban az alábbiakat mindenképp adjuk meg:
- profilkép vagy logó
- borítókép
- felhasználónév
- oldal leírása kulcsszavak felhasználásával (illetve érdeklődési körök megadásával, hogy a felhasználók tudják, tőlünk mihez és milyen ötleteket kapnak)
- helyszín (ha ez üzleti szempontból fontos információ)
- weboldalunk linkje
Csak akkor nyújt profi hatást a céges Pinterest-oldalunk, ha a fentieket mind kipipáltuk.
Igényelt fiók
A honlapunkra történő átkattintási statisztikákhoz csak akkor férünk hozzá, ha a beállítások között az “Igényelt fiókok” menüpontban a Webhelyek felirat mellett az “Igénylés” gombra kattintunk.
Az igénylésre kattintás után egy HTML-kódot tölthetünk le, amit meg kell adnunk a domainhez tartozó root könyvtárban. Ha ez megvan, akkor kell megadni a weboldal URL-jét.
Plusz információk
Üzleti profil esetén a pinek a hagyományos bejegyzésekhez képest plusz információkat tartalmazhatnak. Például egy termék esetén az árat, az elérhetőséget, a termékleírást, stb. Ezzel lényegben a Pinterest-oldalunk olyan lesz, mint egy profi katalógus, ami félig-meddig egy webshop is.
Ehhez az alábbi linkre kell kattintani:
https://developers.pinterest.com/tools/url-debugger/
A fenti linken meg kell adni az egyes termékek linkjét, majd a “Validate” feliratra kattintani. A Pinterest általában 24 órán belül értesítést küld arról, hogy elfogadta-e a linket.
Ezután a pinekben automatikusan jelennek meg a linkhez tartozó termék vagy szolgáltatás fontosabb adatai.
A folytatásért olvassa el cikksorozatunk következő részét is!