« Vissza

Kisokos kezdőknek: így indítható be a céges Pinterest? – 3. rész

Online marketing

Kétféle közösségi oldal létezik: amelyen kötelező jelen lenni és amelyen ajánlott. Utóbbi kategóriába tartozik a Magyarországon is egyre népszerűbb Pinterest, de női célközönség esetén már inkább a kihagyhatatlan jelző illik rá. Sok cégnek tehát kifizetődő lenne itt is posztolni, viszont nem annyira ismert a működése mint a Facebook, az Instagram vagy a YouTube esetében. Ezen segít cikksorozatunk: könnyen emészthető formában adjuk át a legfontosabb tudnivalókat egy céges Pinterest-oldal beindításához. Az alapelveket tisztázó első és az alap fogalmakat elmagyarázó második után jöjjön a harmadik rész, a tartalomkészítés gyakorlatával.

 

Üzleti fiók létrehozása

 

Személyes fiókként is használható a Pinterest, de így nem jutunk statisztikákhoz, nem tudunk hirdetni, illetve nem tudjuk kihasználni a közösségi oldal összes funkcióját.

 

Üzleti fiókot kell tehát létrehozni, amelynek előnyeit és kezdő lépéseit mind megtaláljuk az alábbi linken:

 

https://business.pinterest.com/hu/

 

Meglévő személyes profilt is át lehet alakítani üzletivé, ehhez csak a jobb felső sarokban látható, lefelé mutató nyílra kell kattintani, ahol megjelenik az üzleti profillá alakítás menüpont. Ezután megjelenik egy ablak, ahol a regisztrációhoz hasonló rubrikákban kell adatokat megadni.

 

Amennyiben már voltak követőink, nem veszítjük el őket, minden ugyanolyan lesz, mint a személyes fióknál volt, csak ezután már elérjük a Pinterest összes funkcióját.

 

Üzleti fiók adatai

 

Ha megvan az üzleti fiók, érdemes az adatok megadásával kezdeni a munkát.

 

A “Beállítások” menüpontban az alábbiakat mindenképp adjuk meg:

 

  • profilkép vagy logó
  • borítókép
  • felhasználónév
  • oldal leírása kulcsszavak felhasználásával (illetve érdeklődési körök megadásával, hogy a felhasználók tudják, tőlünk mihez és milyen ötleteket kapnak)
  • helyszín (ha ez üzleti szempontból fontos információ)
  • weboldalunk linkje

 

Csak akkor nyújt profi hatást a céges Pinterest-oldalunk, ha a fentieket mind kipipáltuk.

 

Igényelt fiók

 

A honlapunkra történő átkattintási statisztikákhoz csak akkor férünk hozzá, ha a beállítások között az “Igényelt fiókok” menüpontban a Webhelyek felirat mellett az “Igénylés” gombra kattintunk.

 

Az igénylésre kattintás után egy HTML-kódot tölthetünk le, amit meg kell adnunk a domainhez tartozó root könyvtárban. Ha ez megvan, akkor kell megadni a weboldal URL-jét.

 

Plusz információk

 

Üzleti profil esetén a pinek a hagyományos bejegyzésekhez képest plusz információkat tartalmazhatnak. Például egy termék esetén az árat, az elérhetőséget, a termékleírást, stb. Ezzel lényegben a Pinterest-oldalunk olyan lesz, mint egy profi katalógus, ami félig-meddig egy webshop is.

 

Ehhez az alábbi linkre kell kattintani:

 

https://developers.pinterest.com/tools/url-debugger/

 

A fenti linken meg kell adni az egyes termékek linkjét, majd a “Validate” feliratra kattintani. A Pinterest általában 24 órán belül értesítést küld arról, hogy elfogadta-e a linket.

 

Ezután a pinekben automatikusan jelennek meg a linkhez tartozó termék vagy szolgáltatás fontosabb adatai.

 

A folytatásért olvassa el cikksorozatunk következő részét is!

Kapcsolódó cikkek