Kétféle közösségi oldal létezik: amelyen kötelező jelen lenni és amelyen ajánlott. Utóbbi kategóriába tartozik a Magyarországon is egyre népszerűbb Pinterest, de női célközönség esetén már inkább a kihagyhatatlan jelző illik rá. Sok cégnek tehát kifizetődő lenne itt is posztolni, viszont nem annyira ismert a működése mint a Facebook, az Instagram vagy a YouTube esetében. Ezen segít cikksorozatunk: könnyen emészthető formában adjuk át a legfontosabb tudnivalókat egy céges Pinterest-oldal beindításához.
Kinek és miért érdemes céges Pinterest-oldalt indítani?
A válasz összetett, de mi már részletesen ki is fejtettük egy korábbi cikkünkben, érdemes átolvasni, meggyőző statisztikák szerepelnek benne.
Két fontos adattal azért kiegészítenénk: a legfrissebb kutatások szerint a felhasználók átlagosan napi 14 percet töltenek a Pinteresten, 83 százalékuk pedig vásárol is olyan terméket, amit ezen a közösségi oldalon fedezett fel.
Ne dőljünk be a tévhiteknek!
Mi is kiemeltük, hogy női célközönség esetén kötelező a Pinterest használata, DE ez nem azt jelenti, hogy csak nők használják. Aki már egy keveset hallott az oldalról, nagyjából azt hiheti, hogy kizárólag ételekről, lakásokról, esküvőkről és ruhákról lehet itt fotókat és videókat találni, DE ez is tévhit.
Ha sok embert érdekelhetnek a termékeink és/vagy szolgáltatásaink, illetve szélesítenénk a közönségünket, akkor abszolút érdemes esélyt adni a Pinterestnek.
Milyen felhasználókat találunk a Pinteresten?
Kereskedelmi szempontból minden közösségi oldalnál előnyösebb a Pinterest, hiszen itt a leginkább nyitottak a felhasználók a vásárlásra. Többségük eleve ezzel a céllal nyitják meg az alkalmazást, a legjobb webshopok gyűjtőhelyeként kezelik.
Szintén jó hír, hogy a Pinterestet rendszeresen átgörgetők nem márkákra keresnek és rendkívül nyitottak a számukra ismeretlen cégek termékeire. Csak hogy egész pontosak legyünk: a keresések 97 százaléka nem márkához köthető!
A Pinterest a felfedezés otthona, a felhasználók ide jönnek először, ha egy új projekthez keresnek ötleteket. A praktikus információkra így óriási a kereslet, egy céges oldalnak ezt mindenképp biztosítania kell. A márkánk kreatív oldalát mutassuk meg!
Gyors sikert is lehet aratni a Pinteresten?
Abszolút! A megosztásra való hajlandóság itt a legmagasabb, ennek eredményeként a Pinterest 33 százalékkal több forgalmat generál a honlapoknak, mint a Facebook. A kiemelkedő megosztási kedv pedig azt is jelenti, hogy lényegében a Pinteresten lehet leginkább bízni a virális terjedésben. Egy minőségi, kreatív és praktikus poszt könnyen és gyorsan tud gyorsan százakhoz, ezrekhez elérni – függetlenül attól, hogy mennyi követőnk van. Ráadásul ez nem csak rövid távú siker lehet, hiszen a gyűjteményekbe helyezéssel a posztok később is könnyebben megtalálhatóak lesznek a célközönség számára, mint a többi közösségi oldalon.
Ennyit az alapelvekről, cikksorozatunk következő részében már kezdünk elmerülni a Pinterest gyakorlati tudnivalóiban!