« Vissza

Milyen sűrűn posztoljunk a közösségi médiában?

Online marketing

Az Instagram vezetője is hangsúlyozta nemrég: a közösségi médiában a rendszeresség aranyat ér! Ha a követők tudják, hogy mikor számíthatnak tőlünk tartalomra, és ezt kivétel nélkül meg is kapják, komoly versenyelőnybe kerülünk. A lájkolók mellett az elérést erősen befolyásoló algoritmusok is díjazzák a rendszerességet. Szuper, de milyen sűrűn posztoljunk, hogy eredményesek is legyünk, de ne legyen bosszantó a bejegyzések száma? – merül fel a kérdés. Jöjjenek a válaszok, közösségi oldalakra bontva!

A Hootsuite az egyik legnépszerűbb platform a közösségi oldalas megjelenések szerkesztésére, így rendkívüli adatmennyiség áll rendelkezésére. Összegezték is a statisztikákat, lássuk, mit mondanak a számok!

Általánosságban az alábbi következtetésre jutottak az ügyfelek eredményei alapján. A bejegyzések ideális száma:

– heti 2–6 az Instagramon,

– napi 1–2 a Facebookon,

– napi 1–5 a LinkedInen.

Ennél persze részletesebb ajánlásokat is adtak közösségi oldalakra bontva – megjegyezve, hogy minden oldal szerkesztőjének figyelnie kell a statisztikákat, az adatok alapján pedig tesztelni a közönséget és az eredményeket.

Milyen sűrűn posztoljunk az Instagramon?

A heti 2–3 poszt a leginkább elfogadott és eredményes sűrűség az Instagramon, de fontos, hogy napi egynél több ne kerüljön ki! Ez a tipp csak a hagyományos bejegyzésekre vonatkozik, sztorikat természetesen sűrűbben lehet és érdemes megosztani.

Júniusban a “Creator Week” szakmai programsorozaton az Instagram vezérigazgatója, Adam Mosseri jegyezte meg: a heti 2 poszt és a napi 2 sztori az ideális a közösségépítéshez.

A statisztikák szerint az Instagramot üzleti céllal használó profilok átlagban napi 1,56 posztot osztanak meg, vagyis 1-2 bejegyzésről van szó naponta.

Tapasztalatai alapján a Hootsuite azt tanácsolja: heti 2-3 bejegyzést osszunk meg Instagramon, és azokat sztoriban is osszuk meg a követőtáborral.

Milyen sűrűn posztoljunk a Facebookon?

Az eredmények alapján a következő tűnik a legjobb tanácsnak: minden nap legyen egy bejegyzés, legfeljebb kettő.

A szakértői blogon megjegyzik: egyes kutatások szerint ennél több bejegyzés is hatásos lehet, de a Hootsuite szerint inkább a minőséget érdemes előnyben részesíteni a mennyiség helyett.

A Facebooknál szinte teljesen ugyanaz a statisztika, mint az Instagram esetében: az üzleti célú profilok átlagban napi 1,55 alkalommal posztolnak, vagyis napi 1-2 bejegyzésről van szó.

A napi megjelenés fontos, ugyanis négyszer hatékonyabb így egy oldal a Facebookon, mintha csak heti egy alkalommal posztolnánk.

Milyen sűrűn posztoljunk a LinkedInen?

A LinkedInen ajánlott a legtöbbször posztolni, minden nap fontos közzétenni legalább egy bejegyzést, de napi ötnél ne többet!

Nem csak ebből a szempontból különleges ez a közösségi oldal, hiszen a Hootsuite szerint a LinkedInen függ leginkább a tartalmak helyes sűrűsége a témától. Minden témában másként reagálnak a követők, így itt különösen fontos folyamatosan figyelni a posztokra érkező reakciók (megosztások, lájkok, hozzászólások) számának változását, és az adatok szerint alakítani az online marketing stratégiát.

Kapcsolódó cikkek